مشخصات روغن جوجوبا اصل

مشخصات روغن جوجوبا اصل

مشخصات روغن جوجوبا اصل


در این مقاله مطالبی درمورد مشخصات روغن جوجوبا اصل را برای شما همراهان گرامی ارائه می دهیم امیدواریم که از این مطالب بهره کافی را ببرید.

مشخصات روغن جوجوبا اصل

مشخصات روغن جوجوبا اصل

کسانی که قصد خرید این روغن را دارند سوالاتی برای آنها پیش می آید که در مطالب زیر به برخی از آنها پاسخ می دهیم:

روغن جوجوبا چگونه تهیه می شود؟

روغن جوجوبا اصل چه خاصیت هایی دارد؟

مشخصات روغن جوجوبا اصل چیست؟

مشخصات روغن جوجوبا اصل

مشخصات روغن جوجوبا اصل

روغن جوجوبا چگونه تهیه می شود؟

این روغن که از دانه های گیاه جوجوبا تهیه می شود گیاهی که در بخش هایی از مناطق مکزیک، کالیفرنیا و جنوب آمریکا رشد می کنند. کاربرد این روغن بیشتر در زمینه های پوست و موست. هم چنین روغن جوجوبا غیرسمی و ضد التهاب بوده و در سلامت بدن و پوست و مو موثر می باشد.

روغن جوجوبا اصل چه خاصیت هایی دارد؟

در طب سنتی این روغن برای مراقبت و سلامت پوست استفاده می شود. این روغن خواص زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

کم کردن چین وچروک پوست: به دلیل وجود ویتامین E، آنتی اکسیدان و هم چنین اسید لینولییک دراین روغن چین و چروک های پوستی کاهش پیدا کرده و پوست جوان تر به نظر می رسد. هم چنین این روغن می تواند تا 60 درصد از چروک های پوستی را نیز کم کند و رادیکال های آزاد بر روی سطح پوست را ازبین ببرد.

روغن جوجوبا اصل چه خاصیت هایی دارد؟

روغن جوجوبا اصل چه خاصیت هایی دارد؟

بهبود آکنه های ایجاد شده بر روی سطح پوست: از دلایل ایجاد آکنه بر روی پوست میتوان به بسته شدن منافذ پوست و عفونت های زیر پوستی اشاره کرد. در بیشتر موارد استفاده کردن از مواد شیمیایی می تواند این آکنه ها را کم تر کند یا آنها را ازبین ببرد ولی به دلیل اینکه مواد شیمیایی ضررهای زیادی دارد میتوان در درمان آکنه ها از روش های سنتی مثل روغن جوجوبا بهره گرفت. برای استفاده از آن می توان هر روز مقداری از این روغن را بر روی پوست گذاشته و بعد آن را ماساژ دهید و در آخر هم با آب سرد آن را بشویید.

مرطوب کردن پوست: 

اگر پوست صورت و دست هایتان خشک است و کرم های زیادی را استفاده کرده اید ولی نتیجه مطلوب را به دست نیاورده اید می توانید قبل از خواب مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و صبح آن را با سرد شست وشو دهید، با این روش رطوبت پوست شما حفظ می شود و دیگر از ترک و خشکی پوست خبری نیست.

کم کردن التهاب های پوستی:

التهاب های پوستی بیشتر به علت عفونت های باکتریایی به وجود می آیند که یکی از بهترین روغن ها برای کم کردن التهاب های پوستی روغن جوجوبا است ومی تواند خارش و قرمزی سطح پوست و هم چنین بریدگی های سطحی پوست را درمان کند.

مناسب برای درمان پوست های آفتاب سوخته:

اگر به مدت طولانی جلوی آفتاب قرار بگیرید، پوست شما آسیب میبیند و دچار خارش می شود که برای درمان آن می توان از این روغن که حاوی ویتامین بی، ای می باشد و ترکیبات آن باعث رفع قرمزی و خارش پوست می گردد استفاده کرد.

از بین بردن سیاهی اطراف چشم:

از خاصیت های مهم و کاربردی این روغن برطرف کردن سیاهی اطراف چشم می باشد، اگر روغن بابونه را به روغن جوجوبا اضافه کنید و بعد به قسمت های تیره اطراف چشم بمالید می توانید تاثیر آن را بر روی پوست ببینید.

مرطوب کردن لب:

اگر دوست دارید که لب هایتان خوش فرم و نرم باشد می توانید روغن جوجوبا را با روغن نارگیل ترکیب کرده و تاثیر دو چندان آن را ببینید.

مشخصات روغن جوجوبا اصل چیست؟

در بیشتر موارد اصطلاحا موم جوجوبا یا روغن جوجوبا  را به عنوان یک جایگزین استفاده می کنند، این روغن به آسانی اکسید نمی گردد و در مقایسه با دیگر روغن های تهیه شده باعث تیره و سیاه شدن پوست نمی شود زیرا تری گلیسرید درون آن به کار نرفته است.

این روغن یک موم گیاهی مایع است و بیشتر در طب سنتی برای درمان بیماری ها به کار می رود، بیشتر ساکنان آمریکا از این روغن برای بهبود کبودی و زخم استفاده می کنند. به ندرت اتفاق می افتد که این روغن به شکل خالص در بازار به فروش برسد زیرا تمام مساحتی که در ایالات متحده برای کشت گیاه آن به کار می رود 45000 هکتار می باشد، برای تبدیل شدن بذر جوجوبا به گیاه تقریبا سه سال زمان لازم است.

مشخصات روغن جوجوبا اصل چیست؟

مشخصات روغن جوجوبا اصل چیست؟

روغن جوجوبا زمانی کشف شد که در سال 1960، نهنگ اسپرم که در تهیه محصولات بهداشتی و آرایشی بسیار کاربردی بود به یک گونه در معرض خطر تبدیل شد و در سال 1971 واردات این روغن به ایالات متحده ممنوع شد.

بسیاری از افرادی که مشکلات پوست و مو دارند به دنبال یک راه درمان سریع و بدون عارضه هستند که در این مقاله سعی کردیم با معرفی روغن جوجوبا و توضیح مشخصات و خاصیت های آن در درمان این مشکلات، به شما دوستان عزیز در جهت انتخاب مناسب کمک کنیم.

روغن جوجوبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *