بهترین مارک ماسک خاک رس

بهترین مارک ماسک خاک رس

بهترین مارک ماسک خاک رس


در این مقاله ما می خواهیم به موضوع بهترین مارک ماسک خاک رس بپردازیم.

خاک رس و ماسک های آن از زمان های قدیم تا به امروز برای زیبایی پوست مورد استفاده ی مردمان زیادی قرار گرفته، که  فوآید زیادی دارد مثل: تحریک گردش خون، پاک کردن سموم پوست، تصفیه ی سلول های مرده ی پوست، و باعث از بین رفتن لکه های پوستی نیز می شود.

خاک رس دارای انواع و مارک های مختلفی است که باید با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد. اگر مایل به خرید بهترین مارک خاک رس هستید، پیشنهاد ما این است که از سایت مایا اویل خرید کنید تا بتوانید به بالاترین کیفیت ماسک خاک رس دست بیابید

بهترین مارک ماسک خاک رس

بهترین مارک ماسک خاک رس

اکنون می خواهیم به چند سوال که ممکن است ذهن شما را در گیر کرده باشد پاسخ دهیم:

  1. خاک رس از چه موادی تشکیل می شود؟
  2. انواع خاک رس کدام اند؟
  3. خواص خاک رس کدام اند؟

 

 

خاک رس از چه موادی تشکیل می شود؟

رس ها در زمان تشکیل خاک شکل میگیرد خاک های رس جزء فعال ترین بخش های خاک هستند و دارای ساختمانی بلوری شکل هستند. که از تجزیه و تخریب شدن سنگ ها تشکیل شده است. این خاک ها دارای مواد معدنی و آلی  نیز هستند که بعد هوازدگی تشکیل می شوند. اما تشکیل این موارد بستگی به شرایط  آب و هوایی دارد. به میزانی که خاک می تواند آب جذب کند.

به عنوان مثال هر مقدار که دانه های خاک ریز تر باشد، معنای آن است که خاک آب بیشتری را به خود جذب نموده ، خاک رس از کانی های طبیعی اگلومر شده که حاوی فیلوسیلیکات و آلومینیوم آب دار است.

به عنوان دیگر خاک رس ها تشکیل شده از ذراتی به اندازه ی دو هزارم میلی متر که با  قرار گرفتن فاصله هایی که از هم دارند، تشکیل یک ماده ی متخلخل  داده اند. به این دلیل وقتی این مواد بر روی پوست انسان قرار میگیرد میتواند به عمق پوست نفوذ کند و چربی ها و سلول های مرده ی پوست را بر می دارد.

خاک رس از چه موادی تشکیل می شود؟

خاک رس از چه موادی تشکیل می شود؟

انواع خاک رس کدام اند؟

 

خاک رس بنتونیت:

این نوع بسیار پر کاربرد است. که برای انواع پوست های دارای آکنه و چرب است و در محصولات ضد جوش بسیار مصرف می شود.

خاک رس فولرز ارث:

این نوه خاک رس توانایی جذب چربی را تا حد زیادی دارد مثلا اگر روی لباستان روغن بریزد به راحتی میتوانید از این نوع خاک رس برای جذب چربی از روی لباستان استفاده نمایید.

خاک رس سبز:

این نوع خاک رس قدرت بیرون کشیدن انواع سموم ، سلول های مرده، جذب چربی ها  و همچنین ضد عفونی کردن پوست را دارد. در صنعت آرایشی نیز بسیار پر کاربرد است به این دلیل می تواند سیستم گردش خون و سیستم های لنفاوی را فعال کند.

خارک رس زرد:

این نوع خاک رس نیز مانند خاک رس سبز پاک کننده می باشد، اما کمی ضعیف تر،همچنین  دارای آهن و مواد معدنی زیادی است، و برای پوست های چرب و مختلط و آکنه دار بهترین گزینه است.

خاک رس قرمز:

این نوع نیز مانند خاک رس زرد و سبز، قدرت پاک کنندگی پوست را دارد اما با دز کم تر.

مناسب برای پوست های نرمان و خشک می باشد و خاصیت شفاف کردن پوست های کدر  را نیز دارد.

 

خاک رس سفید یا کائولین:

این نوع خاک بدون اینکه چربی های پوست را بگیرد به صورت ملایم کثیفی ها را از روی پوست بر میدارد چون دارای نرم ترین خاک است که از ذرات خالص خاک تهیه شده است. این نوع بیشتر در محصولات آرایشی مثل  پنکیک ها، صابون ها، ماسک های صورت، دئودورانت ها استفاده می شود.

خاک رس صورتی:

این نوع به عبارتی ترکیبی از دو سوم  خاک رس قرمز و یک سوم  خاک رس سفید تشکیل شده است. که خاصیت پاک کنندگی خاک رس قرمز را دارد و با وجود خاک رس سفید نیز ملایم و لطیف است. از انواع فوآید این نوع بخواهیم بگوییم برای پوست های حساس و نرم که ناپاکی ها را از روی پوست بر میدارد.

 

انواع ماسک های زیبایی پوست با خاک رس کدام اند؟

ماسک خاک رس و گلاب،  ماسک خاک رس و خیار، ماسک خاک رس و عسل، ماست خاک رس و آبلیمو، ماسک خاک رس وسفیده تخم مرغ، ماسک خاک رس و چریش، ماسک خاک رس و آب، ماسک خاک رس و نعنا، ماست خاک رس ساده همراه با آب، ماسک خاک رس و ژل الوئه ورا، ماسک خاک رس و روغن درخت چای،

انواع ماسک های زیبایی پوست با خاک رس کدام اند؟

انواع ماسک های زیبایی پوست با خاک رس کدام اند؟

خواص خاک رس کدام اند؟

خاک رس دارای خواص فراوانی دارد است، در اینجا به چندین مورد اشاره می کنیم. سفت کننده و لیفتینک قوی، تقویت فرم دهنده ی صورت، لایه  برداری صورت، رفع انواع لک های پوستی، دارای مواد معدنی مثل: آهن، کلسیم، سیلیکا، پتاسیم، منیزیم، از بین برنده ی انواع چربی ها کثیفی ها، لایه بردار قوی پوست، سیستم لنفاوی را فعال می کند که باعث  می شود پوست تازه و شفاف بشود، ضد چروک قوی، خاصیت بستن منافذ باز، رفع جوش های چرکی و سر سیاه پوست.

 

ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *