ماسک خاک رس کائولین

ماسک خاک رس کائولین

ماسک خاک رس کائولین


در این مقاله به خواص درمانی ماسک خاک رس کائولین می پردازیم.
افرادی که دارای پوستی حساس می باشند بهتر است از خاک رس سفید کائولین استفاده کنند. اگر این خاک رس را به آب اضافه کنید و روی پوستتان بمالید، می توانید پوستتان را در برابر بسیاری از آلودگی های محیط زیست دور نگه دارید.

ماسک خاک رس کائولین

ماسک خاک رس کائولین

  1. نظردانشمندان را درباره ماسک خاک رس کائولین چیست؟
  2. مواردی را که در زمان استفاده از ماسک خاک رس باید رعایت شود کدامند؟
  3. ماسک خاک رس کائولین و کیفیت رنگ ها

 

نظر دانشمندان درباره ماسک خاک رس کائولین چیست؟

درتحقیقات و مطالعاتی که توسط دانشمندان بر روی ماسک خاک رس سفید روی پوست انجام گرفت، مشخص شده که ماسک خاک رس به صورت گل برای پوست های چرب, چربی اضافه پوست را کاهش می دهد و همچنین برای زخم و التهاب و پاکسازی پوست به شدت مفید است. دانشمندان همچنین اثرات ضد باکتریایی ماسک خاک رس سفید را ثابت کرده اند.

ماسک های خاک رس خاصیت جذب بسیار بالایی دارند و می توانند مواردی که باعث جوش یا لک  روی سطح پوست می شوند را از بین ببرند به شکلی که وقتی ماسک را روی پوست مالیدید و بعد از مدت زمانی خشک شد با شسته شدن آن آلودگی و جوش های چرکی نیز پاک می شوند. علاوه بر این ماسک های خاک رس هیدروژن درون سلولی را بیرون می کشند و به اکسیژن رسانی بهتر  پوست کمک می کنند.

 

مواردی را که در زمان استفاده از ماسک خاک رس باید رعایت شود کدامند؟

نکته مهمی که در زمان استفاده از این ماسک ها باید به آن توجه داشت این است که نباید مخلوط  کائولین با آب را در ظرف فلزی ریخت, زیرا آلومینیوم با ظرف فلز واکنش می دهد و خاصیت ماسک را از بین می برد. در مواردی کم خاک رس سفید باعث حساسیت می شود. بنابراین زمانی که سایر مواد را با آن ادغام می کنید بهتر است پیش از قرار گرفتن آن بر روی صورت، آن را روی قسمتی از پوست بازو آزمایش کنید.

مواردی را که در زمان استفاده از ماسک خاک رس باید رعایت شود را تعریف کنید؟

مواردی که در زمان استفاده از ماسک خاک رس باید رعایت شود کدامند؟

محافظت کننده پوست حساس در مقابل جوش و آکنه

ماسک خاک رس با تخلیه کردن چربی پوست آن را لطیف می کند، به طوری که بعد از اینکه ماسک را از روی صورت بشویید حس تمیزی، لطافت و سفت شدن به شما دست میدهد. به این نکته نیز باید توجه کرد که هیچگاه بعد از استفاده از ماسک فراموش نکنید که پوست را مرطوب نگه دارید.
با اضافه کردن چند قطره روغن اسطوخودوس می توانید بویی بسیار مطبوع به این ماسک طبیعی اضافه کرده و از آن لذت ببرید. اگر دارای پوستی خشک می باشید می توانید به جای اسطوخودوس از روغن گل رز نیز استفاده کنید.

نتایج خوب ماسک های خاک رس

خاک رس به هر ماسکی که اضافه شود خاصیت نرمی و لطافت پوست را به آن می دهد. به طور مثال اگر پوره میوه های مختلف را به آن اضافه کنید پوست را پاکسازی می کند و همچنین با ویتامین های داخل میوه ها و مواد معدنی آن ها ترکیب می شود.

 

ماسک خاک رس کائولین و کیفیت رنگ ها

خاک رس در رنگ های مختلفی وجود دارد که متداول ترین آن ها رنگ های سفید، زرد و قرمز است.

 ماسک خاک رس سفید کائولین

خاک رس سفید کائولین از تمامی ماسک های خاک رس معروف تر و با کیفیت تر است. این خاک موردی ایده آل برای پوست های خشک و یا حساس بوده و می تواند هم چربی پوست را تنظیم کند و هم اینکه پوستتان را نرم کند. لذا اگر پوست شما به لوازم آرایشی حساس است لازم نیست نگران استفاده از خاک رس باشید، زیرا هیچگونه مواد شیمیایی در این خاک ها وجود ندارد.

 

ماسک خاک رس زرد کائولین

خاک رس زرد کائولین هم مانند خاک رس سفید مناسب برای پوست های حساس و خشک است ولی قدرت جذب آن بالاتر است، به همین دلیل می توانید برای تمیز کردن و روشن شدن پوستتان از این ماسک استفاده کنید. این ماسک باعث جلوگیری از جوش زدن نیز می شود و در صورت داشتن جوش بر روی صورت می توانید از آن استفاده کنید.

 

ماسک خاک رس قرمز کائولین

رنگ بعدی در خاک رس کائولین قرمز است، در رنگ خاک ها باید به این نکته توجه داشت که هر چه تیره تر می شوند قدرت جذبشان نیز بالاتر می رود به همین دلیل خاک رس قرمز مخصوص پوست های چرب است.

ما سک خاک رس قرمز کائولین

ماسک خاک رس قرمز کائولین

ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *