قیمت روغن جوجوبا اصل

قیمت روغن جوجوبا اصل

قیمت روغن جوجوبا اصل


در این مقاله میخواهیم به قیمت روغن جوجوبا اصل بپردازیم.

روغن جوجوبا به دلیل خواص عالی و منحصر به فروش سالها است در زمینه زیبایی  و ترمیمی مورد توجه قرار گرفته ودر زمینه های مختلفی استفاده قرار گرفته است.

قیمت روغن جوجوبا اصل

قیمت روغن جوجوبا اصل

ما می خواهیم در این مقاله درباره روغن جوجوبا و اصالت آن صحبت کنیم. حالا ممکن است سوالاتی از قبیل زیر برای شما پیش بیاید:

  • روغن جوجوبا چیست؟
  • روغن جوجوبا چه فوایدی دارد؟
  • روش ها و موارد استفاده ازروغن جوجوبا چگونه است؟
  • چگونه یک روغن جوجوبا با کیفیت انتخاب کنیم؟

در ادامه به پاسخ پرسش ها می پردازیم.

  • روغن جوجوبا چیست؟

جوجوبا در اصل یک موم مایع شبیه به سایر روغن های  طبیعی پوست است. در واقع می توان گفت که جوجوبا یک موم مایع گیاهی است. جوجوبا گیاه بومی مناطق خشک آمریکا به ویژه کالیفرنیا وآریزونا و همچنین بخشهایی از شمال مکزیک است که این مایع شگفت انگیز از دانه جوجوبا بدست می آید.

این روغن بدون بو بوده و در مقایسه با سایر روغن ها ماندگار تر است و دیرتر فاسد می شود. به همین دلیل این روغن گزینه خوبی برای استفاده در لوازم بهداشتی و آرایشی می تواند باشد.

  • روغن جوجوبا چه فوایدی دارد؟

از آن جا که این روغن خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. اما این تنها فایده این گیاه نیست.

  • مرطوب کننده است بدون ایجاد چربی روی پوست( شبیه به چربی طبیعی پوست)
  • ضد قارچ
  • سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت پوست است از جمله :
  • ویتامین E و B کمپلکس روی و مس و سلنیوم و کروم و ید بالا
  • آنتی اکسیدان ها
  • تسکین دهنده ها
  • ضد باکتری
  • ضد التهاب
  • پایداری بالایی دارد
  • قابل اطمینان برای استفاده موضعی برای انواع پوست و همه افراد (از جمله کودکان و نوزادان)
روغن جوجوبا چه فوایدی دارد؟

روغن جوجوبا چه فوایدی دارد؟

  • روش ها و موارد استفاده ازروغن جوجوبا چگونه است؟

روش های بسیاری برای استفاده از این روغن و فواید آن وجود دارد

پاک کننده طبیعی آرایش

استفاده از روغن جوجوبا  روشی عالی برای پاک کردن آرایش بدون خشک کردن پوست است. بدین صورت که چند قطره از روغن جوجوبا را روی یک گلوله پنبه بریزید  و به آرامی روی پوست بکشید. این نوع از مراقبت پوست قبل از پاک کردن آن باعث بهتر پاک شدن پوست خواهد شد.

 

متعادل کننده چربی

شاید ابتدا استفاده از روغن برای پاک کردن پوست های چرب عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد

پاک کننده روغنی در روش اول به روغن های سطح پوست میچسبد وآن ها را کنار میزند و به پوست آبرسانی می کند بنابراین غدد چربی طبیعی پوست کمتر چربی تولید می کنند.

 

بالم لب

روغن جوجوبا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد ماده معمول در بالم لب خانگی است. برای استفاده بهتر از آن می توانید کره کاکائو را همراه  روغن جوجوبا ذوب کرده وخنک کنید و در در ظرف های کوچک  ویا تیوب ها ریخته و برای استفاده مداوم همراه داشته باشید.

 

درمان مشکلات پوستی

مشکلاتی از قبیل اگزمای پوستی و پسوریازیس که اغل با خشکی و التهاب پوست همراه هستند را می توان با مالیدن مقداری روغن جوجوبا به دلیل خاصیت آبرسانی فوق العاده آن باعث کاهش التهاب می شود را تسکین داد. همچنین با عفونت های قارچی ناشی از اگزما و پسوریازیس مبارزه می کند.

 

روغن مو

جوجوبا توانایی هیدراته کردن موهای زبر و صاف کردن ساقه مو را دارا است. همچنین برای خاصیت ضد شوره گی هم از آن استفاده می شود به این صورت که هنگام شامپو زدن روی پوست سر ماساژ داده شود.

همچنین استفاده از این روغن برای حفظ موی کودکان از خشکی  و پیچ خوردن عالی است.

 

درمان آکنه با روغن جوجوبا

منافذ پوستی بسته عامل اصلی آکنه و جوشهای سر سیاه هستند و از آنجایی که روغن جوجوبا منافذ پوست را مسدود نمی کند و آبرسانی دارد و روغن اضافی و کثیفی پوست را پاک کند می تواند روش مناسبی برای درمان ملایم آکنه باشد.

جوجوبا عامل بازسازی سریع سلول ها نیز می تواند باشد در درمان اسکار و زخم  ناشی از آکنه موثر است.

 

درمان آفتاب سوختگی

هرچند استفاده از روغن ها برای مداوای آفتاب سوختگی منطقی به نظر نمی آید ولی از آنجا که جوجوبا حاوی ویتامین E است می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند و در عین حال از آن محافظت کند. همچنین به کاهش لایه برداری کمک می کند. بنابر این می توانید  با چند قطره روغن جوجوبا پوست سوخته را بپوشانید.

 

  • چگونه یک روغن جوجوبا با کیفیت انتخاب کنیم؟

از آن جا که اخیرا روغن جوجوبا در حال محبوب شدن است پیدا کردن اصل آن کار آسانی نیست و فروشگاه های مختلف اقدام به فروش روغن های تقلبی و بی کیفیت با قیمت پایین تر کرده اند.

برای خرید محصول با کیفیت شما می توانید از فروشگاه های مختلف که محصولات ارگانیک و سلامتی  و انواع  روغن های مخصوص زیبایی را می فروشند بازدید کرده و با مقایسه قیمت محصول و کیفیت آن روغن مورد نظر خود را خریداری کنید. فقط برای اطمینان از خرید خود به این چند اصطلاح توجه کنید.

%100ارگانیک : پوست بزرگ ترین اندام بدن است و هرچیزی که وارد آن می شود تا حدودی جذب بدن می شود.

کمپرس سرد : روغن گیری به روش کمپرس سرد شما را مطمین می کند که هیچ یک از از خاصیت های موثر روغن مربوطه در زمان عملیات روغن گیری از دست نرفته است

%100 خالص : برای روغن هاییکه با روغن های دیگر مخلوط شده است یا روغن جوجوبای با کیفیت پایین پول خرج نکنید و مطمئین شوید که روغن جوجوبای خریداری شده 100% خالص است.

روغن جوجوبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *