ماسک خاک رس

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس


ما در این مقاله قصد داریم درباره ی ماسک خاک رس مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همه ی شما درباره ی خاک رس و خواص آن مطالب زیادی را خوانده یا شنیده اید، اما امروز میخواهیم درباره ی ماسک آن که بسیار برای صورت و بدن مفید است برایتان صحبت نماییم  همچنین به یاد داشته باشید که برای منافذ پوست استفاده از ماسک های طبیعی سودمند می باشد و شما با استفاده از این ماسک ها نسبت به دیگر ماسک ها نتیجه ی بهتری می گیرید.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس

در ادامه می خواهیم به پاسخ سوالات زیر بپردازیم:

  1. چند نوع ماسک با خاک رس وجود دارد؟
  2. خواص ماسک خاک رس
  3. معایب ماسک خاک رس
  4. چند مدل خاک رس داریم؟
  5. آیا ماسک خاک رس خاصیت دارویی دارد؟

 

  1. چند نوع ماسک با خاک رس وجود دارد؟

همان طور که می دانید و بالاتر گفتیم خاک رس برای پوست بسیار عالی می باشد و شما با درست کردن چند ماسک ساده می توانید به راحتی دارای پوست با طراوتی باشید.

چند نوع ماسک با خاک رس وجود دارد؟

چند نوع ماسک با خاک رس وجود دارد؟

ما در ادامه به شما نحوه ی ساخت چند ماسک ساده را آموزش می دهیم:

  • ماسک خاک رس که در کم کردن سوراخ های روی پوست صورت ایجاد می شود مفید است، به صورت زیر ساخته می شود:

خاک های رسی موجود می باشد که قادر هستند همه ی آلودگی ها بر روی پوست را به خود جذب نمایند و باعث سفتی و اصتحکام پوست صورت می شود. پیشنهاد می کنیم این ماسک را در هفته دو بار بروی پوست خود بمالید تا تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

برای درست کردن این ماسک شما به خاک رس مخصوص آرایش که همان بنتونیت و یا خاک رس کائولینیت می باشد نیاز دارید. 2 قاشق غذا خوری از یکی از این دو نوع خاک رسی که گفته شد را به 1 تا 2 قاشق غذاخوری  گلاب یا شیر اضافه کنید.

گلاب یا شیر را با پودر خاک رس آرایشی ( بنتونیت یا کائولینیت) ترکیب کنید و آن را به هم بزنید تا ماده ایی به صورت خمیر مانند برایتان ایجاد شود. خمیر به دست آمده را بر روی صورت خود بمالید و صبر کنید تا خاک رس جذب پوست شما شود که 14 تا 20 دقیقه این عمل طول می کشد و بعد از آن پوست خود را با آب سرد بشورید و تمیز نمایید.

ماسک خاک رس که در کم کردن سوراخ های روی پوست صورت ایجاد می شود مفید است، به صورت زیر ساخته می شود:

ماسک خاک رس که در کم کردن سوراخ های روی پوست صورت ایجاد می شود مفید است، به صورت زیر ساخته می شود:

  • ساخت ماسکی از خاک رس که باعث رفع خشکی پوست صورت می شود:

خاک رس برای افرادی اصولا پیشنهاد می شود که پوست صورت آن ها چرب می باشد و باید بگوییم که خاک رس قادر است پوست صورت شما را لطیف کند.

2قاشق غذاخوری خاک رس تمیز

1 قاشق غذاخوری آب خیار

1 قاشق چای خوری عسل و یا 1 قاشق چای خوری شیر

ابتدا به همان میزانی که گفته شده مواد را مخلوط کنید تا ماسک شما به صورت خمیر در بیاید. اگر خواستید  ماسک خود را رقیق کنید کافی است مقداری آب به آن اضافه کنید.

بعد از ساخت ماسک مورد نظر خود آن را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه زمان که کاملا ماسک بر روی پوست شما خشک شد آن را با آب شست و شو دهید. این ماسک به شما کمک می کند تا از خشکی و زبری پوستتان خلاص بشوید و پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

  • ماسک خاک رس برای جلوگیری از پیری زود رس پوست

یکی دیگر از خواص خاک رس برای جلوگیری از پیری زودرس می باشد که شما می توانید با درست کردن این ماسک نگران این موضوع نباشید. اول 1 عدد سفیده ی تخم مرغ را به همراه 2 قاشق چای خوری  خاک رس قهوه ایی رنگ بهم بزنید تا ماسک شما خمیر مانند شود

و با استفاده از قلم مو ماسک به دست آمده را بر روی پوست صورت خود به طوری که رو به بالا کشیده شود بمالید و منتظر بمانید تا ماسک شما کاملا خشک بشود و  در آخر آن را با آب ولرم بشورید و حتما بعد از آن صورت خود را خشک کنید و بر روی پوست صورت خود کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک خاک رس برای جلوگیری از پیری زود رس پوست

ماسک خاک رس برای جلوگیری از پیری زود رس پوست

  • ماسک خاک رس برای لایه برداری از پوست صورت و بدن

خیلی از افراد به دنبال لایه برداری مناسب برای پوست بدن و صورت خود هستند که شیمیایی نباشد. ما در اینجا برای شما آموزش درست کردن ماسکی با خاک رس را قرار داده ایم که شما می توانید در خانه آن را آماده و از آن استفاده نمایید.

ابتدا 1 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را با 2 قاشق غذاخوری آب، 1 قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر و 4 قطره روغن معطر درخت چای را باهم مخلوط نمایید. این ترکیبات را بهم بزنید تا ماسک خمیر مانندی را به دست بیاورید، سپس ماسک را بر روی صورت خود بمالید و به مدت 14 تا 21 دقیقه بگذارید بر روی پوست صورتتان بماند تا به خوبی جذب شود و آن را با آب ولرم بشورید.

  1. خواص ماسک خاک رس

  • اصلی ترین خصوصیتی که در خاک رس وجود دارد رفع سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست است. همچنین خاک رس باعث می شود که چربی روی پوست متعادل شود و از آلودگی هایی که بر روی منافذ پوست ایجاد می شود جلوگیری می کند.
  • خاک رس با متعادل کردن چربی که در پوست ایجاد می کند باعث از بین رفتن جوش های صورت می شود. اگر فکر می کنید که خاک رس پوست شما را خشک می کند می توانید از خیار یا عسل استفاده نمایید.
  • اگر روی پوست شما لکه یا تیرگی هایی وجود دارد برای از بین رفتن آن ها از خاک رس و آبلیمو استفاده کنید. در ادامه باید بگوییم که خاک رس خاضیت ضد عفونی کننده نیز دارد و می تواند تمامی آلودگی هایی که بر روی پوست شما موجود است را رفع نماید.
  • از بین رفتن پوست های چرب
  • لایه برداری پوست
  • تنظیم گردش خون بدن
  • از بین رفتن آلرژی ها و آلودگی های موجود در بدن
  • از بین رفتن آفتاب سوختگی هایی که به واسطه ی تابش نور خورشید ایجاد شده است
  • خاصیت نرم کنندگی و براق کنندگی برای موهای سر
  • تقویت کننده ی ریشه ی موهای سر
  • رفع شوره های سر
  • از بین رفتن چروک های پوست و زیبایی بخشیدن به آن
  • بر طرف شدن جوش ها و جای خوش هایی که بر روی بدن و صورت ما موجود است
  • امکان ایجاد شامپوی بدن
  • خاک رس دارای خاصیت ضدعفونی کننده ی بدن از میکروب ها و آلودگی ها می باشد
  • کم شدن سیاهی های روی پوست
  • جلوگیری از عرق سوز شدن بدن و رفع آن
  • از بین بردن جای نیش حشرات و خوب شدن سریع آن
خواص ماسک خاک رس

خواص ماسک خاک رس

  1. معایب ماسک خاک رس

از ضررهای ماسک خاک رس می توان به خشک شدن پوست اشاره کرد،خاک رس به اضافه ی اینکه مواد مضرر پوست را از بین می برد باعث می شود آبی که پوست ذخیره کرده را نیز از دست بدهد. بعد از استفاده از این ماسک ظرف 24 ساعت پوست شما ملتهب می شود. گاهی با زدن ماسک های رسی پوست شما دچار خارش می شود اگر چنین اتفاقی افتاد محلی که ماسک زده شده را با آب سرد بشورید تا از عفونت جلوگیری شود.

  1. چند مدل خاک رس داریم؟

انواع مختلفی در خاک های رس وجود دارد و هر کدام کاربرد خاصی دارند، شما با کمی مطالعه درباره ی خواص و چگونگی استفاده از این خاک های رس می توانید به خوبی از آن بهره ببرید.

چند مدل خاک رس داریم؟

چند مدل خاک رس داریم؟

خاک رس بنتونیت:

معروف ترین و پر کاربرد ترین نوع از میان انواع خاک رس می باشد که برای پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این خاک از خاک های آرایشی است که دارای قدرت جذب کنندگی بالایی بوده و می تواند تمام میکروب ها و آلودگی های پوست را به خوبی به خود جذب نمایید.

خاک رس فولرزا ارث:

این خاک رس نیز ازخاصیت جذب کنندگی بالایی برخوردار است اما علاوه بر اینکه این خاک را می توانید بر روی پوست خود بگذارید، می توانید از آن برای رفع چربی که روی لباستان هم ریخته شده استفاده نمایید و لکه ی روغن وچربی را از بین ببرید. این خاک را اگر با گلاب ترکیب نمایید گردش خون شما را نیز کنترل می کند. این ماسک برای پوست های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

خاک رس کائولین:

این خاک رس دارای رنگهای متنوعی می باشد( سفید، زرد، قرمز و صورتی) و هر کدام از این رنگ ها دارای خواص مربوط به خود هستند.

خاک رس سفید برای پوست هایی که خشک و حساس می باشند مناسب است و همچنین نسبت به بقیه ی خاک ها ملایم تر می باشد.

خاک رس زرد دارای جذب کنندگی بالایی می باشد و همچنین پوست را به خوبی لایه برداری می کند و برای پوست های حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

خاک رس قرمز نسبت به خاک های رس سفید و زرد دارای جذب کننده ی بالاتری می باشد و برای پوست هایی که دارای حساسیت می باشند کاربردی تر است.

خاک رس صورتی مخلوط شده ی خاک های رس سفید و قرمز است که برای پوست های چرب استفاده می شوند.

خاک رس فرنچ گرین:

این خاک به نام های دیگر هم معروف است : خاک رس دریایی، خاک رس ایلیت

این خاک رس برای بسته شدن سوراخ هایی که در پوست وجود دارد استفاده می شود و لایه بردار خوبی برای پوست است. این خاک رس به رنگ سبز می باشد زیرا دارای مواد گیاهی است، به همین دلیل چربی را به راحتی جذب می کند و جریان خون را در پوست بالا می برد.

خاک رس راسول:

این خاک رس را برای صورت و مو استفاده می کنند زیرا این خاک رس قادر است تمام مواد مضرری که در پوست وجود دارد یا جوش های سر سیاهی که در روی صورت یا بدن موجود است را درمان کند و تمام آلودگی ها و عفونت ها را از بین ببرد. این خاک از خشکی پوست جلوگیری می کند. صابون های تولید شده از این خاک رس در بازار موجود است که می توانید آن را تهیه و به صورت روزانه از آن استفاده نمایید.

خاک رس راسول:

خاک رس راسول:

  1. آیا ماسک خاک رس خاصیت دارویی دارد؟

همان طور که بالاتر گفتیم خاک رس پر از خاصیت ها و معایب بود و همچنین ماسک هایی را برای موارد مورد نیاز شرح دادیم اما باید بگویم که خاک رس دارای فواید گیاهی می باشد که به آن خاصیت دارویی داده است و برای بسیاری از بیماری ها مفید می باشد.

خاک رس برای رفع جوش و لک های صورت بسیار عالی است. اما قبل از مصرف این نوع خاک باید حالت صورت خودتان را بشناسید و باید از نوع پوست خود آگاهی کامل را داشته باشید چرا که اگر از خاک نامناسب برای ماسک استفاده کنید ممکن است به پوست خود آسیب هایی را وارد کنید که جبران آن ها زمان زیادی را صرف کند.

خاک رس را به همراه گلاب استفاده کنید تا جوش های زیر پوستی شما به طور کامل درمان شود و پوستی روشن و شفاف را به خود هدیه دهید. راهکار دیگه ایی که برای از بین بردن جوش های زیر پوست مناسب است مخلوط خاک رس با چریش می باشد.

آیا ماسک خاک رس خاصیت دارویی دارد؟

آیا ماسک خاک رس خاصیت دارویی دارد؟

همان طور که در بالا توضیح داده شد خاک رس پر از خواص درمانی و مفید برای پوست صورت و بدن است و شما با ترکیب انواع مواد گیاهی یا ترکیب آن ها با میوه ها و…. می توانید ماسک های سالم و کاربردی زیادی را برای خود درست کنید و از آن ها در خانه به راحتی استفاده نمایید.

پوست بدن و صورت

پوست بدن و صورت از حساس ترین نقاط بدن می باشند و باید از هرگونه آلودگی و میکروب به روی آن جلوگیری شود تا از خیلی بیماری ها جلوگیری شود . خاک رس با خاصیت گیاهی که دارد می تواند این عمل را برای شما انجام دهد. پیشنهاد می کنیم حتما به پوست صورت و بدن خود رسیدگی های لازم را داشته باشید تا از ورود هر گونه آلودگی به بدن جلوگیری شود.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب سودمند و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *