روغن هسته هلو

روغن هسته هلو

روغن هسته هلو


در این مقاله قصد داریم روغن هسته هلو را بررسی کنیم.

روغن هسته هلو، روغنی سبک با قدرت جذب بالا، قابل استفاده درانواع محصولات مراقبتی پوست شامل همه محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی مانند شامپو، کرم، لوسیون و غیره می باشد. روغن هسته هلو برای انواع پوست ها قابل استفاده بوده و مهم تر از همه باعث شادابی و روشن شدن پوست می شود.

روغن هسته هلو

روغن هسته هلو

  1. در چه مواردی از روغن هسته هلو می توان استفاده کرد؟
  2. به چه علتی برای از بین بردن چین و چروک از روغن هسته هلو استفاده می کنند؟
  3. روغن های ترکیبی که می تواند همراه این روغن استفاده شود چیست؟

 

در چه مواردی از روغن هسته هلو می توان استفاده کرد؟

این روغن هیچگونه عطر و بویی ندارد و دارای رنگی شفاف می باشد. این روغن بی رنگ دارای ویتامین E است و برای درمان منافذ باز پوست بسیار موثراست. این روغن قدرت جذب بالایی نیز دارد.

 

به چه علتی برای از بین بردن چین و چروک از روغن هسته هلو استفاده می کنند؟

این روغن به خاطر داشتن چند ماده مختلف در خود به از بین بردن چین و چروک و سفت شدن پوست کمک می کند. اسید آسکوربیک یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت جوان سازی پوست دارد و پوست را در برابر عوامل مخرب محافظت می کند و کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد.

ویتامین A یکی دیگر از مواد داخل این روغن است که از اسیدی شدن سلول های پوستی محافظت کرده و به تمام سلول های پوست اکسیژن لازم را می رساند. دیگر مواد داخل آن اسید های چرب هستند که می توانند پوست را خیلی خوب تغذیه کنند و آن را از حالت خشک در بیاورند، به اصطلاح کارآبرسانی پوست را انجام می دهند.

در ضمن مواد معدنی که در این روغن ها وجود دارد رنگ پوست را طبیعی نگه می دارد و ساختمان پوست را محافظت می کند. روتین نیز در این روغن ها وجود دارد که کار ذخیره سازی مواد مفید برای پوست را انجام می دهد و می تواند لکه های روی پوست را از بین ببرد.

 

روغن های ترکیبی که می تواند همراه این روغن استفاده شود چیست؟

روغن های شمعدانی، لیمو، دانه هویج، هسته زردآلو و  روغن پامچال

 

موارد منع استفاده از روغن هسته هلو

این روغن را فقط به شکل موضعی استفاده کنید و از دسترسی آن برای  کودکان خودداری فرمایید. اگر باردار هستید یا مادرشیرده می باشید و یا دارویی  مصرف می کنید، قبل از مصرف  این روغن حتما به پزشک خود اطلاع دهید. ضمنا قبل از استفاده مقداری از آن را روی قسمتی از پوست امتحان کنید و در صورت نداشتن حساسیت استفاده نمایید.

برای از بین بردن چروک های دور چشم

سه قاشق از این روغن را به همراه  ده  قطره روغن شمعدانی مخلوط کنید. هر شب قبل از خوابیدن چند قطره از آن ها را بر روی دور چشم خود بمالید. در زمان استفاده کردن مخلوط از برخورد آن با پلک چشمتان خودداری کنید. لذا در صورتی که وارد چشمتان شد فورا آن را با آب شستشو دهید.

 برای کم شدن لکه و روشن کردن پوست

سه قاشق از این روغن را با ده قطره روغن لیمو مخلوط کنید. هر شب قبل از خوابیدن 2 تا 4 قطره از این مخلوط را بر روی  پوستتان ماساژ بدهید. این ترکیب نیازی به شستن ندارد و بعد از چند ساعت کاملا جذب پوستتان می شود.

برای جوان سازی پوست و کم شدن چروک صورت

سه قاشق از این روغن را با ده قطره روغن دانه هویج مخلوط کنید. هر شب قبل از خوابیدن 2 تا 4 قطره از این مخلوط را بر روی پوست شسته شده خود بمالید. این ترکیب نیز نیازی به شستن ندارد و بعد از چند ساعت کاملا جذب پوستتان می شود.

برای جوان سازی پوست و کم شدن چروک صورت

برای جوان سازی پوست و کم شدن چروک صورت

برای بسته شدن منافذ پوست

سه قاشق روغن هسته هلو را با ده قطره روغن سرو کوهی مخلوط کنید. هر شب قبل از خوابیدن 2 تا 4 قطره از این مخلوط را بر روی پوستتان بمالید. این ترکیب هم مانند ترکیبات دیگر نیازی به شستن ندارد و بعد از چند ساعت جذب پوستتان می شود.

روغن هسته هلو خالص برای رفع خشکی پوست و آبرسانی عمیق به پوست

روغن هسته هلو خالص شامل اسیدهای چرب، فوسولیئیدها و مواد معدنی است. این مواد این روغن را به روغنی مناسب برای آبرسانی پوست تبدیل کرده است. تغذیه کردن و برطرف کردن خشکی پوست از مزایای ویژه این روغن می باشد

حتی می توان از این روغن به عنوان ماده آرایش پاک کن استفاده کرد. این روغن بر عکس خیلی از ماده های پاک کننده یا روغن های دیگر، از خودش باقی مانده های ناخوشایندی روی پوست شما به جا نمیگذارد. برای استفاده کردن از این روغن لازم نیست نگران نوع پوستتان باشید زیرا این روغن برای انواع پوست قابل استفاده بوده و به هیچ وجه باعث چرب شدن یا خشک شدن پوست نمی شود.

روغن هسته هلو به صورت خالص برای رفع خشکی پوست و آبرسانی عمیق به پوست

روغن هسته هلو به صورت خالص برای رفع خشکی پوست و آبرسانی عمیق به پوست

روغن هسته هلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *