روغن هسته انار برای جوش صورت

روغن هسته انار برای جوش صورت

روغن هسته انار برای جوش صورت


در مقاله روغن هسته انار برای جوش صورت قصد داریم شما را با خواص روغن هسته انار آشنا کنیم. همانطور که می دانید انار دارای خواص بسیار زیادی است، وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدان ها در انار سبب قوی شدن سیستم ایمنی بدن می شود و هم چنین با مبارزه با رادیکال های آزاد عامل مهمی در جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان است. روغن هسته انار برای جوش صورت، از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و صورت بسیار مناسب است.

روغن هسته انار برای جوش صورت

روغن هسته انار برای جوش صورت

در مقاله روغن هسته انار برای جوش صورت مطالب زیر را فرا خواهید گرفت:

1.  روغن هسته انار چگونه تهیه می شود؟

2. خواص روغن هسته انار برای جوش صورت چیست؟

3. عوارض روغن هسته انار چیست؟ طریقه استفاده روغن هسته انار چگونه است؟

4. چگونه تشخیص دهیم که روغن هسته انار اصل است؟

روغن هسته انار برای جوش صورت

روغن هسته انار برای جوش صورت

روغن هسته انار چگونه تهیه می شود؟

این روغن با استفاده از روش پرس سرد دانه های انار به دست می آید، کاربرد روغن هسته انار به صورت موضعی بوده و غیر خوراکی است.

این روغن جهت تهیه محصولات آبرسان برای پوست و مو، شامپو و مواد شوینده نیز کاربرد دارد و همینطور در آروماتراپی  استفاده میشود.

قیمت این روغن بسیار بالا است، این روغن به خاطر قدرتش جهت استفاده باید با روغن حامل ادغام شود که  از به وجود آمدن حساسیت های احتمالی پوست جلوگیری شود.

 

خواص روغن هسته انار چیست؟

  • درمان جوش، آکنه و جای جوش در صورت:

این روغن به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و لایه برداری و وجود مقدار زیادی ویتامین e که در آن است باعث از بین رفتن لکه های به وجود آمده توسط جوش شده و همچنین با کم کردن و تنظیم چربی پوست و بستن منافذ پوست از به وجود آمدن جوش و آکنه جلوگیری می کند. همچنین باعث سفید تر شدن پوست می شود. اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انار باعث از بین رفتن همیشگی جوشهای صورت می شود.

درمان جوش، آکنه و جای جوش در صورت:

درمان جوش، آکنه و جای جوش در صورت:

  • از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و صورت:

این روغن به دلیل وجود مقدار بسیار زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و تولید کلاژن در پوست از پیر شدن و چروک زودرس پوست صورت پیشگیری می کند. این روغن به جهت وجود اسید یونیسیک و فیتوسترل تولید کلاژن موجود در پوست را زیاد کرده و از نابود شدن کلاژن در پوست جلوگیری می کند. با توجه به افزایش کلاژن تولید شده در پوست سبب جوان شدن و از بین بردن چین و چروکهای به وجود آمده در اطراف چشم و پوست می شود.

 

  • ضد آفتاب:

این روغن یکی از مناسب ترین ها جهت ضد آفتاب است و به جهت خاصیت ترمیم کنندگی سلول ها باعث ترمیم پوست های آفتاب سوخته می شود.

 

  • تسریع رشد موی سر و تقویت و جلوگیری از ریزش مو:

این روغن به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان سبب بالا رفتن جریان خون در پوست سر و همچنین سبب تقویت فولیکول ها شده و موجب تسریع رشد موهای سر و جلوگیری از ریزش مو و همچنین مژه میشود.

 

  • درمان شوره و موهای آسیب دیده:

با کمک ماساژ روغن به وجود آمده از هسته انار به  پوست سر، به دلیل خاصیت آبرسانی و وجود مقدار زیادی پونیسیک اسید باعث ترمیم موها، نرم شدن و حالت پذیری مو و همچنین از بین رفتن شوره سر می شود.

 

  • درمان چربی خون و بیماری های قلب:

این روغن حاوی فتوکیمیکال و اسید چرب غیر اشباع است که سبب پایین آمدن چربی خون شده و همچنین خطر سکته  قلبی و بیماری های قلبی را بسیار پایین می آورد.

  • پیشگیری از دیابت و قند خون:

با توجه به تحقیقات, روغن هسته انار میتواند از به وجو آمدن دیابت نوع دوم پیشگیری کند.

  • از بین بردن التهاب بدن:

این روغن به جهت خاصیت ضد التهابی که دارد و وجود مقدار بسیار زیاد پونیسیک اسید باعث از بین رفتن التهاب، سر درد، هموروئید، آرتروز و التهاب مفاصل می شود.

  • کاهش و تنظیم وزن:

این روغن با بالا بردن متابولیسم و همینطور پاکسازی روده ها از چربی، کمک شایانی به پایین آمدن وزن در کسانی که قصد دارند لاغر شوند می کند.

  • مناسب جهت دهانشویه جهت دهانی تمیز و دندانی درخشان:

روغن هسته انار آلودگی های به وجود آمده در ریشه دندان را برطرف می سازد و همچنین جهت التیام درد دندان نیز بسیار مناسب است.

 

 

عوارض روغن هسته انار چیست؟

این روغن ممکن است باعث به وجود آمدن عوارضی برای جنین و مادران باردار در اوایل زمان بارداری شود، به همین دلیل برای مادران باردار توصیه نمی شود. این روغن جهت پایین آوردن فشار خون نیز استفاده می شود اما استفاده از این روغن همراه داروهایی که جهت تنظیم فشار خون استفاده می شود باعث اختلال می شود.

پیش از استفاده از این روغن باید حتما تست حساسیت انجام شود.

عوارض روغن هسته انار چیست؟

عوارض روغن هسته انار چیست؟

طریقه استفاده روغن هسته انار چگونه است؟

طریقه استفاده روغن هسته انار جهت درمان چین و چروک اطراف چشم و صورت: یک قاشق غذا خوری روغن هسته انار همراه با 6 قطره روغن بذر هویج و یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا در یک لیوان شیشه ای مخلوط کرده و شبانه چند قطره از آن را روی پوست شسته شده و عاری از هر گونه مواد آرایشی ماساژ دهید.

جهت از بین بردن لکه ها و لایه برداری: 2 قاشق روغن هسته انار را همراه با 8 قطره از روغن بهار نارنج و 2 قاشق روغن آفتابگردان ادغام کرده در ظرفی تیره رنگ ریخته و چند قطره از این مواد آماده شده را روی پوست تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی ماساژ دهید.

جهت درمان و از بین بردن جوشهای صورت: 2 قاشق از روغن انار را همراه با 3 قاشق روغن درخت چای ادغام کرده و سپس چند قطره از مواد آماده شده را روی پوست شسته شده و عاری از هر گونه مواد آرایشی ماساژ دهید.

روغن هسته انار را اگر با روغن های حامل مثل موارد بالا یا روغن بادام، نارگیل، و ویتامین E مخلوط کنید, تاثیر فراوانی در ترمیم ، لطافت و حالت پذیری موها دارد.

توجه داشته باشید که زمان استفاده از این روغن در تمامی موارد شب می باشد.

طریقه استفاده روغن هسته انار چگونه است؟

طریقه استفاده روغن هسته انار چگونه است؟

چگونه تشخیص دهیم که روغن هسته انار اصل است؟

روغن اصل هسته انار دارای بافتی بسیار غلیظ و خالص است، که بر روی پوست بسیار سبک است، چرب نیست و پس از استفاده کاملا روی پوست جذب می شود. زمان جذب این روغن حداکثر تا 60 دقیقه است.

امیدوارم این مقاله جوابگوی سوالات شما باشد.

روغن هسته انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *