فواید خاک رس قرمز برای صورت

فواید خاک رس قرمز برای صورت

فواید خاک رس قرمز برای صورت


خاک رس قرمز خواص بسیار زیادی برای بدن و به  خصوص برای پوست دارد. اگر به دنبال محصولی با کیفیت و به صرفه برای پوستتان هستید توصیه می کنیم که از خاک رس استفاده کنید. در این مقاله به چند نمونه از کاربردهای انواع خاک رس می پردازیم.

فواید خاک رس قرمز برای صورت

فواید خاک رس قرمز برای صورت

 

1. رفع چربی پوست با خاک رس به چه صورت می باشد؟

2. از بین بردن سوختگی بر اثر نور خورشید با استفاده از خاک رس چگونه است؟

3. درمان کننده شوره سر با استفاده از خاک رس

 

رفع چربی پوست با خاک رس به چه صورت است؟

پوست های چرب به خصوص در فصل گرم تابستان بسیار آزاردهنده است و باید راه حلی برای آن پیدا کرد. راحت ترین راه برای جلوگیری از چربی پوست اینست که مقداری خاک رس را با گلاب مخلوط  کنید و به عنوان ماسک برای پوستتان استفاده کنید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس با آب سرد آن را بشویید. ضمنا بجای گلاب از آب یا شیر نیز می توانید استفاده کنید.

لایه بردار

برای لایه برداری می توانید  خاک رس را با مقداری گلیسیرین و بادام خرد شده مخلوط کنید. پوستتان را با خمیربدست آمده ماساژ دهید. بعد از ماساژ چند دقیقه صبر کنید و سپس کاملا بشویید. این ماسک، پوست را تازه کرده و تیرگی های  پوست را از بین می برد.

گردش خون

گردش خون منظم، برای حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری است. خاک رس به بهبود گردش خون کمک می کند. در نهایت گردش خون در حذف سلول های مرده پوست بسیارموثر است.

آلرژی

برای درمان شدن آلرژی و عفونت های پوستی بسیار موثر است که ماسکی با ترکیب خاک رس، گلاب و مقداری کافور درست کنید. این خمیر را روی قسمت آسیب دیده پوست بزنید.

 

آلرژی

آلرژی

از بین بردن سوختگی بر اثر نور خورشید با استفاده از خاک رس چگونه است؟

حضور در برابرنور خورشید و اشعه ماورای بنفش باعث سوختن پوست بدن می شود. در صورتی که پوست دچار سوختگی شد می توان از شکر، آب نارگیل و خاک رس برای درست کردن یک  مخلوط استفاده کرد. خمیر بدست آمده را بر روی قسمت سوخته شده مالیده، به مدت بیست دقیقه صبر کنید سرانجام آن را بشویید تا رنگدانه های درون پوست به حالت اولیه باز گردند.

 

موهای براق و صاف

هر شخصی تمایل دارد موهایی همچون تصاویر تبلیغاتی, صاف و ابریشمی داشته باشد. به وسیله  خاک رس می توان موهایی صاف و زیبا داشت. برای این کار باید خاک رس را به مدت دو ساعت بر روی کف سر خود مالیده سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

درمان کننده شوره سر با استفاده از خاک رس

با استفاده از دانه های شنبلیله و خاک رس ماسکی تهیه کنید. شب قبل دانه های شنبلیله را خیس کرده و فردای آن روز کمی خاک رس و آبلیمو به آن اضافه کنید تا ماسک تهیه شود سپس آن را روی پوست سر بمالید، بعد از نیم ساعت با آب آن را بشویید.

رفع چین و چروک

اگر می خواهید چروک های پوستی خود را از بین ببرید، یک قاشق خاک رس را با تخم مرغ مخلوط کرده سپس ماسک را روی پوست مالیده و تا زمان خشک شدن صبر کنید بعد از آن با آب بشویید.

رفع چین و چروک

رفع چین و چروک

خاک رس به عنوان یک ضد عفونی کننده

از خاک رس می توان به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده کرد. برای این کار فقط باید خاک رس را با آب مخلوط کرده و بر روی منطقه ای که عفونت دارد بمالید.

ماسک صورت با خاک رس

با استفاده از خاک رس می توان به صورت عمیق پوست معمولی را پاکسازی کرد. برای تهیه ماسک صورت مناسب برای پوست معمولی می توان از خاک رس سفید استفاده کرد این خاک رس حاوی مقدار زیادی کلسیم، منیزیم و روی است. این خاک، باعث از بین بردن آلودگی و چربی های اضافی  روی پوست می شودو سیستم لنفاوی بدن را تحریک می نماید.

از دیگر خاک های رس که برای پوست معمولی مفید است می توان به خاک رس فولر اشاره کرد. خاک فولر برای تمیز نمودن البسه و تصفیه آب هم مورد استفاده می گیرد. این خاک در از بین بردن آلودگی های روی پوست تاثیر زیادی دارد.

نحوه ساختن ماسک خاک رس

یک قاشق خاک رس را در ظرف مناسبی  قرار داده، یک قاشق غذا خوری جو دوسر به آن اضافه کرده سپس چند قاشق چای خوری آب بریزید. دو تا چهارقطره اسانس درخت چای را داخل محلول ساخته شده بریزید. مخلوط را به وسیله آب کاملا هم بزنید تا خمیری صاف و یک دست درست شود. حالا می توان با استفاده از این ماسکی که ساختید از شر آکنه خلاص شوید.

ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *