روغن هسته هلو برای پوست

روغن هسته هلو برای پوست

روغن هسته هلو برای پوست


ما در این مقاله قصد داریم خواص روغن هسته هلو برای پوست را بیان کنیم. هلو میوه ای تابستانی درشت و پر آبی است که دارای هسته ای سخت می باشد. هلوهای زردتر و نارنجی تر فلاوونوئیدهای بیشتری دارند و هسته آن حاوی امیگدالین است.

روغن هسته هلو برای پوست

روغن هسته هلو برای پوست

ما در این مقاله قصد داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  1. استفاده از میوه هلو برای پوست چه مزایایی دارد؟
  2. روغن هسته هلو چه تاثیری در کاهش روند پیر شدن پوست دارد؟
  3. روغن هسته هلو چه تأثیری در نرمی پوست دارد؟
  4. هلو چه تاثیری در محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد؟
  5. هلو چه تأثیرات درمانی بر پوست دارد؟

روغن هسته هلو روغنی بدون عطر و شفاف و بی رنگ است. این روغن دارای ویتامین های فراوانی مخصوصاً ویتامین E است که درمان مناسبی برای منافذ باز پوست است و در مقایسه با سایر روغن ها با سرعت بیشتر جذب می شود.

استفاده از میوه هلو برای پوست چه مزایایی دارد؟

هلو دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که در مراقبت از پوست تأثیر بسزایی دارد همچنین وجود مقادیر زیاد ویتامین C هلو برای سلامتی پوست مؤثر است. تاثیر هلو بر پوست بیشتر به دلیل وجود آلفاهیدروکسی اسید است که به عنوان لایه بردار برای پوست کاربرد دارد.

پوست را از شر سلول های مرده نجات می دهد و پس از حذف آن ها سلول های جدید جایگزین آن میشود. روغن هسته هلو روغنی سبک و با جذب سریع است که برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست و نیز به عنوان روشن کننده و نرم کننده پوست به کار می رود.

روغن هسته هلو چه تاثیری در کاهش روند پیر شدن پوست دارد؟

روغن هسته هلو به دلیل دارا بودن موادی چون ویتامین A و C و E و اسیدهای چرب در بهبود چروک و سفت شدن پوست تأثیر زیادی دارد و اگر به شکل ماسک بر روی صورت قرار گیرد سلول های مرده پوست را از بین می برد و با تغدیه لایه های زیرین پوست باعث شادابی پوست می شود.

وجود ویتامین C در پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی روند پیری را کند کرده و چین و چروک ها و لکه های تیره پوستی را کم می کند, منافذ پوست را بسته و سبب جوانسازی پوست می شود. اسیدهای چرب سبب تغذیه پوست می شوند و خشکی پوست را از بین برده و آن را عمیقاً آبرسانی می کنند.

روغن هسته هلو چه تاثیری در کاهش روند پیر شدن پوست دارد؟

روغن هسته هلو چه تاثیری در کاهش روند پیر شدن پوست دارد؟

روغن هسته هلو چه تأثیری در نرمی پوست دارد؟

هلو یک مرطوب کننده مناسب برای پوست های خشک است و این به دلیل وجود ویتامین های A و C در این میوه است. چنانچه اگر فردی هلو را با ماست ترکیب کرده و روی پوست خود بگذارد، پوستش نرم شده و نرم می ماند.

این ویتامین ها در بازسازی بافت پوست نیز تأثیر دارد. روغن هسته هلو نرم کننده و احیا کننده پوست است و به همین دلیل یک ترکیب آرایشی محسوب می شود. ویتامین های موجود در این میوه از جمله ویتامین های A،B، C و E باعث افزایش مقاومت و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شوند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند.

روغن هسته هلو دارای مقادیر زیادی اسید چرب فوسولیئید و مواد معدنی است. این اسیدها کارایی زیادی برای آبرسانی عمیق به پوست دارند. تغذیه و از بین بردن خشکی پوست از اثرات مفید این روغن است که می تواند برای پاک کردن مواد آرایشی به کار برده شود که برخلاف سایر روغن ها اثر نامطبوعی بر روی پوست باقی نمی گذارد و به هیچ وجه باعث خشکی یا آکنه بر روی پوست نمی شود.

هلو چه تاثیری در محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد؟

هلو به دلیل داشتن ویتامین C، A و K و بتا کاروتن،پتاسیم، منیزیم و سلنیوم، از پوست در برابرآسیب های UV و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و برای درمان آفتاب سوختگی می توان این میوه را جوشاند و روی پوست گذاشت.

هلو چه تاثیری در محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد؟

هلو چه تاثیری در محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد؟

هلو چه تأثیرات درمانی بر پوست دارد؟

پروتئین های موجود در هلو بافت های پوست را ترمیم می کنند. مصرف دائم این میوه سیستم ایمنی را تقویت کرده و باعث از بین رفتن عفونت های پوستی خواهد شد. هلو به دلیل داشتن حجم بالای ویتامین c  بدن را در مقابل رادیکال های آزاد زیان آور و عفونت ها حفاظت می کند و سبب سلامت پوست می شود.

اثرات محافظتی روغن هسته هلو در مقابل اشعه فرا بنفش باعث شده از این میوه در کرم های زیبایی در صنایع آرایشی بهداشتی استفاده شود. فلانوئیدها و ویتامین ها و مواد معدنی این میوه سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست و زنده شدن پوست می شود.

وجود سلنیوم برای مقابله با آرادیکال های آزاد در بدن مزایای زیادی دارد از جمله اینکه از سرطان پوست جلوگیری می کند. همچنین این میوه در درمان بیماری های پوست سر نیز کاربرد دارد. استفاده از ماسک موی هلو پوست سر را پاک کرده و موها را نرم و براق می کند.

روغن هسته هلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *