روغن هسته انار برای لک صورت

روغن هسته انار برای لک صورت

روغن هسته انار برای لک صورت


ما در این مقاله قصد داریم روغن هسته انار برای لک صورت را مورد بررسی قرار دهیم. روغن هسته انار برای زیبایی کاربرد زیادی دارد، کاربردهایی نظیر: بازسازی پوست های صدمه دیده، جلوگیری از سرطان پوست و درمان سریع پوستی که توسط آفتاب سوخته شده است و …

در ادامه مقاله به سوالاتی که ممکن است برای شما به وجود آید پاسخ می دهیم.

  • روغن هسته انار چیست؟
  • کابردهای روغن هسته انار برای از بین بردن لک چیست؟
  • چگونه روغن هسته انار اصل را بشناسیم؟
  • نحوه درست کردن روغن انار در خانه چگونه است؟

 

روغن هسته انار چیست؟

با پرس سرد دانه های انار، روغنی با عصاره انار به دست می آید. روغن دانه های انار، یکی از روغن های مفید برای مصارف خوراکی، درمانی و زیبایی است. خاصیت های شگفت انگیزی که این روغن دارد آن را از سایر روغن ها متمایز کرده است. روغن هسته انار از تلفیق کارساز sabinene ، limonene، alpha- pinene، terpineol و … درست شده است.

روغن هسته انار چیست؟

روغن هسته انار چیست؟

کابردهای روغن هسته انار برای از بین بردن لک چیست؟

از خواص روغن هسته انار به جوانسازی پوست، خاصیت ضد التهابی، اثر آنتی بیوتیکی، استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی، مقابله با رادیکال های آزاد و. . . می توان اشاره کرد که در ادامه به توضیح بیشتر این موارد پرداخته ایم.

کابردهای روغن هسته انار برای از بین بردن لک چیست؟

کابردهای روغن هسته انار برای از بین بردن لک چیست؟

1_ جوانسازی پوست

روغن هسته انار با تاثیر روی سلول های اصلی پوست باعث سرعت دادن به بازسازی پوست های آسیب دیده و هم چنین جوانسازی پوست های سالم می شود.

2_ خاصیت ضد التهاب

روغن هسته انار باعث نرم شدن و مرطوب شدن پوست کسانی که دچار حساسیت و آفتاب سوختگی شده است می شود. بدین ترتیب که ابتدا قرمزی ناشی از سوخته شدن و یا حساسیت را کمتر کرده و سپس به بازسازی پوست می پردازد. 

3_ اثر آنتی بیوتیکی

روغن هسته انار با داشتن خاصیت ضد التهابی خود میوه انار، در درمان سرطان پوست کاربرد چشم گیری دارد.

4_ درست کردن لوازم آرایشی و بهداشتی

از روغن هسته انار در درست کردن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از قبیل کرم های جوان کننده پوست، صابون و شامپو و … استفاده های زیادی می شود.

5_ مقابله با رادیکال های آزاد

در روغن هسته انار یک اسید کربوکسیلیک به نام punicic acid وجود دارد که پوست را از اشعه های نور خورشید محافظت می کند. در آزمایشی که روی موش ها انجام شده، موش هایی که پوستشان با روغن انار چرب شده بود، کمتر آسیب دیده اند.

6- روغن هسته انار برای جوش و لک صورت

روغن هسته انار، به جهت دارا بودن phytostero و ویتامین E به ترمیم و بازسازی پوست صورت کمک می کند. به دلیل داشتن این خاصیت، از روغن هسته انار برای از بین بردن کک و مک پوست، آنژیوم یا پاپول، پتشیا، جای زخم (فرورفته یا برآمده) یا scar، پیسی یا vitiligo،درمان اختلالات تولید رنگدانه پوست، درمان جوش صورت و جای آن و … استفاده می کنند. روغن هسته انار برای جوان سازی پوست و بازگشت پذیری بافت های آسیب دیده، کاربرد زیادی دارد.

کلاژن یکی از مواردی است که در جوان سازی پوست تاثیر به سزایی دارد. روغن هسته انار با تاثیر گذاری روی کلاژن پوست، سبب جوان سازی پوست و بازسازی بافت های آسیب دیده می شود. روغن هسته انار به دلیل دارا بودن phytostero و punicic acid, می تواند باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست و جوان سازی پوست شود, به این صورت که موجب افزایش روند بازسازی بافت پوست شده و به از بین رفتن لایه های مرده پوست در صورت در نواحی مانند: دور لب، گردن و پیشانی کمک میکند.

از روغن هسته انار برای از بین بردن لایه های مرده پوست اطراف چشم نمی توان استفاده کرد چون این روغن معجزه آسا قدرت فوق العاده ای دارد و موجب ایجاد اگزما پوستی در ناحیه حساس اطراف چشم خواهد شد.

 

چگونه روغن  هسته انار اصل را بشناسیم؟

برای شناسایی روغن هسته انار اصلی از روغن تقلبی، می توان از گواهی نامه های معتبر محصول که گواهی اصالت محصول هستند استفاده کرد. هم چنین با خرید از محل های معتبر می توان از استفاده روغن غیر اصل جلوگیری کرد.

در صورت امکان تست روغن هسته انار، می توان با دقت به این موضوع که روغن انار در عین داشتن غلظت جزو روغن های سبک محسوب می شود، با تست روی پوست از صحت و اصل بودن روغن اطمینان حاصل کرد. در صورتی که این روغن حداکثر تا یک ساعت جذب پوست نشود روغن غیر اصل است.

چگونه روغن  هسته انار اصلی را بشناسیم؟

چگونه روغن  هسته انار اصلی را بشناسیم؟

 

نحوه درست کردن روغن انار در خانه چگونه است؟

روغن هسته انار از پرس سرد دانه انار با دستگاه های فوق پیشرفته به دست می آید و نمی توان به سادگی در خانه بدون داشتن دستگاه های مخصوص این کار به روغن گیری هسته انار پرداخت.

از شما که برای خواندن مقاله روغن هسته انار برای لک صورت وقت صرف کردید کمال تشکر را داریم.

روغن هسته انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *