چگونه از سر شوره سر خلاص شویم ؟

درمان شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که اگر شدید شود علاوه بر اینکه احتمال ریزش موی سر را بالا می برد ( توصیه می کنیم مقاله درمان ریزش موی سر را بخوانید ) ، در ظاهر و روابطمان تاثیرگذار است.

در این مقاله با توجه به اینکه یکی از مشکلات که بسیاری از عزیزان هم از ما پرسیدن شوره سر است ، سعی می کنیم به این سوالات پاسخ بدیم :

  • شوره سر را چگونه از بین ببریم ؟
  • شوره سر را چگونه بر طرف کنیم ؟
  • شوره سر از کمبود چه ویتامینی بوجود می آید؟

به طور کلی در اینجا به علل شوره سر و راه حل درمان آنها با بررسی روشهای طبیعی که بدون عوارض هستند می رسیم و کمی از طب سنتی و طب گیاهی برای درمان شوره سر کمک می گیریم .

برای کسانیکه با رنگ کردن موهاشون با شوره و مشکلاتی مواجه می شوند می پردازیم و در آخر به شوره سر در دوران بارداری برای عزیزانمان که مقاله درمان ترک بارداری هم براشون نوشتیم می رسیم.

شوره سر چیه

شوره سر چیست ؟

بافت پوست سرمان از سلول هایی تشکیل شده که مدام در حال بازسازی می باشد ، این بازسازی بصورتی است که سلول های سطح خارجی پوست مرده یا از بین می ورند و سلول های جدید جایگزینشان می شوند.

این عملکرد اگر شدید شود سلول های مرده برای ما قابل رویت می شود که بهشون شوره می گوییم. شوره سر به دو صورت شوره خشک و شوره چرب تقسیم بندی می شود.

شوره خشک

شوره خشک ، بیشتر در افرادی دارای موهای خشک اتفاق می افتد و تقریبا بیشتر شوره را ما بدین شکل می شناسیم که بصورت سفید رنگ است.

شوره چرب

این نوع شوره بصورت ذرات کوچک تر ، گرد و زرد رنگ هستند که مانند ذرات چربی به پوست سر می چسبند و جدا کردنشان کار سختی است.
شوره سر چرب بیشتر از شوره خشک نشان دهند ریزش مو به حساب می آید.

علت شوره سر

شوره سر همانطور که گفتیم ما را با مشکلات زیادی مواجه می کند ، اما قبل از درمان و رفع کامل شوره سر باید به این مورد برسیم که (( چرا شوره می زنیم ؟ )) یا (( شوره سر از چیه ؟ )) و به بررسی موارد شایع شوره سر بپردازیم و بعد سعی کنیم به بهترین و بدون عوارض ترین راه حل ها برای رفع شوره سر برسیم.

شوره سر بخاطر خشکی

شوره سر بخاطر پوست خشک

شوره سر با خارش سر ، لک های سفید رنگ ( شوره خشک ) و پوست پوسته شدن قابل تشخیص است ، قبل از همه چیز باید بگیم که از خارش سر خود بشدت جددا خودداری کنید ، چرا که خاراندن سر شوره سر را بیشتر می کند.

اما شوره سر بخاطر پوست سر خشک براحتی قابل درمان است ، کافیه که از شستن سرتان را با شامپو و مواد شوینده کم کنید ، بسیاری توصیه می کنند که از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید.

اما این کافی نیست از نور آفتاب و خشک شدن پوست سر با کمک روغن هایی مانند روغن آرگان و روغن زیتون و نارگیل بهره بگیرید.

البته با توجه به خواص روغن آرگان توصیه ما به استفاده از روغن آرگان مایا می باشد.

شوره سر بخاطر عوامل عصبی

شوره سر بخاطر موارد عاطفی و عصبی

بسیاری از کارشناسان به تازگی اعتقاد بر این دارند که مشکلات عصبی بسیار بر روی پوست سر ما تاثیر گذار است و ریزش و شوره زدن موی سرمان را افزایش می دهد.

کاملا توصیه می کنیم که سعی کنید با استراحت و تغذیه مناسب فشار جسمتان را کم کنید و بازهم طبق گفته قبلی روغن آرگان را برای مدتی تا نرمان شدن وضعیت موهایتان توصیه می کنیم.

حساسیت پوست سر و شوره

حساسیت پوست سر

گاهی پوست سر ما به قارچ های طبیعی پوست سرمان که در هر فردی وجود دارد باعث شوره سر می شود ، این حساسیت با مراقبت بیشتر و چرب نگه داشتن موی سر با روغن هایی مانند آرگان و زیتون قابل کنترل است.

بهداشت سر

شوره سر بخاطر بهداشت

در شهرهایی مانند تهران و کلانشهرها که با آلودگی هوا مواجه هستیم و یا برای افرادیکه در زمان فعالیت کاری با محیطی آلوده و آلاینده طبیعی مواجه هستند ، بیشتر از هر فردی نیاز به بهداشت و شستن موی سرشان نیاز دارند.

پوست سر یکی از قسمت های حساس بدن به حساب می آید و به راحتی با افزایش و کاهش چربی با ریزش و شوره موی سر مواجه می شوید.

خوراکی سرشار از ویتامین b

تغذیه مناسب عامل بعدی

همانطور که می دانید تغذیه مناسب در سطح کیفی زندگی و سلامت بسیار تاثیرگذار است.

ویتامین B و گروه این ویتامین در سلامتی ما و بخصوص در موی سر بسیار تاثیر گذار است ، استفاده از موز ، جو دوسر ، تخم مرغ و … برای تامین این گروه ویتامین توصیه می شود.

یکی از علت هایی که ما به استفاده از روغن آرگان برای درمان ریزش و شوره سر توصیه می کنیم ، به این علت است که روغن آرگان علاوه بر خاصیت های دیگرش ، ویتامین B پوست سرتان را تامین می کند.

آرایش غلط موی سر

آرایش بیش از حد

استفاده از مواد شیمیایی برای حالت دادن موی سر و یا استفاده از سشوار و سایر حالت دهنده ها که باعث تحریک و خشک شدن پوست سر می شود.

قبلا گفتیم که تلاش کنید از روغن هایی مانند روغن زیتون ، آرگان و نارگیل برای محافظت موهای سر استفاده کنید ، اکنون این مورد را اضافه می کنید ، سعی کنید از این روغن ها برای حالت دادن موی سرتان بجای استفاده از مواد شیمیایی بهره بگیرید.

رنگ مو و شوره

شوره سر بعد از رنگ مو

رنگ کردن مو شکنندگی ، حالت پذیری و شوره زدن سر را بیشتر می کند ،توصیه ما استفاده کمتر از رنگ موهای مرغوب و با کیفیت و استفاده از روغن اصل آرگان برای کاهش شوره سر و حفظ حالت پذیری مو پس از رنگ کردن است .

شوره سر در بارداری

شوره سر در بارداری

دوره بارداری فشار زیادی را به جسم مادر وارد می کند ، این فشار و کمبود ویتامین ها در ظاهر و سلامتی مادر تاثیر دارد ، یکی از عوامل شایع در زمان بارداری شوره سر است که بخاطر کمبود ویتامین های بدن با خرید روغن آرگان و مصرف آن در این دوران قابل پیشگیری و درمان است .

در دوره بارداری به مادران توصیه می کنیم ، بیشتر مراقب تغذیه ، سلامت و زیبایی خود باشند.

درمان شوره سر با روغن آرگان

درمان دائمی شوره سر

همانطور که گفتیم ; با مصرف مواد غذایی سالم ، خواب و استراحت کافی و دوری از موارد عصبی و در کنار اینها ماساژ روزانه روغن آرگان بر روی موهای سر خود ، سری بدور از شور داشته باشید.

برای رنگ کردن مو و دوران بارداری هم توصیه ما مصرف روغن آرگان است.

اگر هنوز به جواب سوال خود نرسیدید یا شک دارید با استفاده از مشاوره رایگان و درج نظر در همینجا یا تماس با ما در خدمتتان هستیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *