معرفی بهترین راه برای بستن منافذ پوست


حتما خودتون را در آیینه با منافذ پوست که با جوش های سر سیاه و آکنه اطرافش زیبایی و جذابیت شما را کم کرده ، دیدید. باز شدن منافذ پوست به علت های مختلفی است که بسیاری از دوستان از ما در مورد رفع جوش و آکنه صورتشان و روش بستن منافذ پوستشان سوال کردن ، دعوت می کنیم از شما که با هم در مورد اینکه منافذ پوست چیست و چرا و به چه علتی منافذ پوست باز می شوند ، نشانه چه هستند و در مورد درمان منافذ پوست با طب سنتی می پردازیم.

بعد از معرفی چند روش بستن منافذ پوست بهترین روش بستن منافذ پوست با روغن می رسیم و  در آخر چند روش بروزتر را معرفی می کنیم.

امیدواریم که بتونیم در مقاله جواب های شما را تا حد ممکن در مورد منافذ پوست جواب بدیم ، اما باز هم از طریق بخش نظر ، صفحه ارتباط با ما و مشاوره پاسخگوی نیازهای شما هستیم.

منافذ پوست چیست

منافذ پوست چیست؟

اصطلاحا به دهانه های کوچک رو پوست که مانند دودکش کار خروج روغن و عرق قدد زیر پوست را انجام می دهند ، منافذ پوست می گوییم . منافذ پوست به دو نوع تقسیم بندی می شوند.

منافذ روغن

این منافذ در سراسر بدن شما به جز در کف دست و پای شما وجود دارند و میتوانند به اندازه ای بزرگ شوند که توجه مارا جلب کنند ، وقتی صحبت از باز شدن منافذ پوست می کنیم در بیشتر موارد منافذ چرب باز شده اند و باعث بد شدن ظاهرمان می گردد.

منافذ شکمی

این منافذ هم مانند منافذ پوست روغن در تمام پوست شما وجود دارند با این تفاوت که به اندازه ای کوچک هستند که فقط با چشم غیر مسلح دیده می شوند ، پس این نوع منافذ علت نگرانی ما نمی باشند.

علت باز شدن منافذ پوست

منافذ پوست بصورت عادی کار خارج کردن چربی یا روغن و عرق غدد زیر پوستی را انجام می دهند اما گاهی به علل مختلف این فرآیند با مشکل روبرور مواجه می شود و میتواند باعث جوش سر سیاه و یا انواع آکنه و … شود.

علت ها باز شدن منافذ پوست میتواند موارد زیر باشد

  • محیط و بهداشت نامناسب از جلمه محیط پر آلاینده و محافظت نکردن پوست از نور خورشید
  • اثر وراثت که باعث بزرگتر بودن منافذ پوست شما از مقدار عادی می گردد.
  • کهولت سن نیز از دیگر عواملی است که بافت پوست را به شدت تحت تاثیر می گذارد.
بستن منافذ پوست با آرگان

بهترین راه بستن منافذ پوست

تیم مایا با ارائه روغن آرگان اصل نیاز شما برای بستن منافذ پوستتان راحت کردند ، روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E  می باشد و در کنار خواص دیگر ، این روغن  باعث هیدارته شدن پوست و بسته شدن منافذ بزرگ پوست شما می شود.

کافیست چند قطره از روغن آرگان را بر روی کف دست خود بریزید و بر روی پوست خود ماساژ دهید ، بعد از نیم ساعت پوست خود را با آب گرم بشورید ، حالا روند بسته شدن منافذ پوست شما شروع شده ، کافیست چند روزی این کار را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

راههای دیگر بستن منافذ پوست

در ادامه شما را با روشهای دیگری که میتوانید در خانه برای بسته شدن منافذ پوستتان به کار بگیرید ، آشنای می کنیم:

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس ، که توصیه ما به خرید ماسک رس از جاهای مطمئن می باشد ، علاوه بر اینکه جوش و لک صورت شما را از بین می برد ، کمک بسیاری خوبی برای بسته شدن منافذ پوستتان می شود.

کافیه بعد از تهیه ماسک رس خوب 30 دقیقه از این ماسک استفاده کنید و سپس پوست صورتتان را با آب گرم بشورید.

ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین که براحتی با کمی آب قابل تهیه است ، نیز راه حل دیگری برای بستن منافذ پوست صورت شماست ، اگر چه ما به طور کلی با توجه به حساس بودن پوست صورت استفاده از این ماسک را توصیه نمی کنیم.

درمان جدید بستن منافذ پوست

روشهای نوین دیگری برای بستن منافذ پوست با استفاده از انواع کرم ، عمل جراحی ، لیزر و میکرودرم وجود دارد که بسیاری از عزیزان توصیه می کنند.

اما در این بین استفاده از میکرودرم با نتیجه بیشتری مواجه بوده ، در مورد میکرودرم باید به این نکته توجه کنید که برخلاف روشهای طب سنتی بالا یک روش صنعتی است که ابتدا با دستگاه از روی پوست شما لایه برداری می شود و در پایان از کرم های شیمیای برای حفظ حالت پوست استفاده می شود.

منافذ پوست در واقع جزوی حیاتی از پوستمان است که به علت های مختلف باز می شوند و ظاهر صورت ما را خراب می کنند ، اما تغذیه و بهداشت مناسب در کنار استفاده از روغن آرگان به عنوان یک کرم ضد آفتاب و نرم کننده طبیعی می تواند زیبایی مارا بیشتر کند.

ما در تیم مایا شنونده نظرات شما و جوابگوی درخواست های شما برای مشاوره رایگان هستیم .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *