قیمت روغن آرگان اصل مراکش

قیمت روغن آرگان اصل مراکش

قیمت روغن آرگان اصل مراکش


این مقاله شش مورد از مهمترین مزایای بهداشتی و استفاده از روغن آرگان و همچنین قیمت روغن آرگان اصل مراکش را مورد بررسی قرار می دهد.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

روغن آرگان اصل مراکش چیست؟

مهمترین مزایای بهداشتی استفاده از روغن آرگان اصل مراکش چیست؟

قیمت روغن آرگان اصل مراکش چقدر است؟

قیمت روغن آرگان اصل مراکش

قیمت روغن آرگان اصل مراکش

روغن آرگان اصل مراکش

روغن ارگان  قرن ها برای پخت و پز در مراکش شناخته شده است و این استفاده نه تنها به دلیل طعم خوب و نادر آن، بلکه به خاطر طیف گسترده ای از مزایای سلامتی بالقوه آن است.

این روغن به طور طبیعی از هسته میوه درخت ارگان تهیه می شود.

روغن آرگان مراکشی، در حال حاضر در سراسر جهان برای مصارف مختلف آشپزی، آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

مهمترین مزایای بهداشتی استفاده از روغن آرگان اصل مراکش

 1) حاوی مواد مغذی ضروری است

  • این روغن بیشتر تشکیل شده از نوع خاصی از اسیدهای چرب و در عین حال مخلوطی از مدل های مختلف ترکیب های فنلی می باشد
  • بخش عمده ای از چربی این روغن از اسید اولئیک و لینولئیک است.
  • حدود بیست و نه تا سی درصد از اسید چرب این مدل روغن از اسید لینولئیک یا امگا شش می آید که منبع بسیار مهمی از موادی است که به شدت برای سلامتی ضروری است.
  • اسید اولئیک، 43 تا 49 درصد از ترکیبات اسید چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است. اسید اولئیک در روغن زیتون یافت می شود که اثر مثبت آن بر سلامت قلب  شناخته شده است.
  • علاوه بر این، روغن آرگان یک منبع غنی از ویتامین E است که برای پوست ، مو و چشم مورد نیاز است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است.

2) دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است

  • ترکیبات فنولیک مختلف در روغن آرگان احتمالا مسئولیت بسیاری از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن را بر عهده دارند.
  • روغن آرگان غنی از ویتامین E و یا توکوفرول است که ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن عمل می کند.
  • ترکیبات دیگر موجود در روغن آرگان، مانند CoQ10، ملاتونین و استرول های گیاهی نیز در ظرفیت آنتی اکسیدانی  نقش دارند.
  • علاوه بر این، برخی از تحقیقات نشان می دهد که روغن آرگان می تواند به طور مستقیم روی پوست شما  مصرف شود تا التهاب ناشی از صدمات و عفونت کاهش یابد.
  • اگر چه این نتایج به دست آمده است، اما لازم است تحقیق بیشتری برای درک چگونگی استفاده از روغن آرگان به عنوان مصارف پزشکی در انسان برای کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو صورت گیرد.
2)دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است

2)دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است

3)می تواند سلامت قلب را افزایش دهد

روغن آرگان یک منبع غنی از اسید اولئیک است که یک چربی امگا 9 است

اسید اولئیک در چندین روغن دیگر، از جمله روغن آووکادو و روغن زیتون وجود دارد و اغلب با اثرات محافظتی قلب شناخته می شود.

در یک مطالعه انسانی صورت گرفته نشان داده شده است که روغن آرگان در مقایسه با روغن زیتون با قابلیت کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی از طریق تأثیر آن بر میزان آنتی اکسیدانی خون قابل مقایسه است.

در یکی دیگر از مطالعات انسانی، مصرف بیش از حد روغن آرگان با سطوح پایین کلسترول LDL “بد” و میزان بالای آنتی اکسیدان همراه بود.

در مطالعه ای که بر روی 40 فرد سالم که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی بودند، در افرادی که روزانه 15 گرم روغن آرگان مصرف کردند روزانه به میزان 16 و 20 درصد کاهش LDL و تری گلیسیرید بدست آمد.

اگر چه این نتایج امیدوار کننده است، اما مطالعات بیشتری لازم است تا بدانند چگونه روغن آرگان ممکن است به سلامت قلب در انسان کمک کند.

4) می تواند دیابت را کاهش دهد

  • برخی از مطالعات اولیه نشان می دهد روغن آرگان ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند. در مطالعه نشان داده شد که روغن آرگان موجب کاهش قابل توجهی در قند خون ناشتا و مقاومت به انسولین در افرادی شد که رژیم غذایی با قند زیاد در کنار روغن آرگان داشتند.
  • این مطالعات عمدتا این مزایا را به محتوای آنتی اکسیدانی روغن نسبت می دهد.

5) ممکن است اثرات ضد سرطان داشته باشد

روغن آرگان ممکن است رشد و تکثیر سلول های خاصی از سرطان را کند کند. یک مطالعه  اولیه که  آزمایش ترکیبی از ترکیبات پلی فنل از روغن آرگان به سلول های سرطانی پروستات است نشان می دهد که رشد سلول های سرطانی 50٪ نسبت به گروه کنترل مهارشده است.

در یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی، مخلوط روغن دارویی آرگان و ویتامین E باعث کاهش مرگ سلولی در نمونه سلولی سرطان سینه و کولون شد. اگر چه این تحقیق اولیه جذاب است، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا روغن آرگان برای درمان سرطان در انسان مورد استفاده قرار می گیرد، مورد نیاز است.

6) می تواند علائم پیری پوست را کاهش دهد

  • روغن آرگان سریعا به یک ماده اولیه مورد توجه برای محصولات بهداشتی و آرایشی و همچنین مراقبت از پوست تبدیل شد.
  • دانشمندان ثابت کردند که مصرف خوراکی روغن آرگان می تواند باعث کاهش سرعت التهاب و استرس اکسیداتیو شود.
  • همچنین با استفاده مسقیم روی پوست می تواند نشانه های بصری پیری را کاهش می دهد.
  • روغن آرگان – هم به صورت خوراکی و هم به طور مستقیم – برای افزایش الاستیسیته و هیدراتاسیون پوست در زنان یائسه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • روغن آرگان ممکن است برخی از مشکلات پوستی را درمان کند. روغن آرگان برای درمان بیماری های التهابی پوست به مدت چندین دهه به خصوص در شمال آفریقا، جایی که درختان آرگان به وجود می آید، یک درمان خانگی محبوب است.
  • اگرچه شواهد علمی مشخصی مبنی بر توانایی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی خاصی وجود دارد، اما هنوز هم برای این منظور استفاده می شود.
  • با این حال، تحقیقات کنونی نشان می دهد که روغن آرگان حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهاب است که به نظر می رسد که می تواند بافت پوست را درمان کند
6)می تواند علائم پیری پوست را کاهش دهد

6)می تواند علائم پیری پوست را کاهش دهد

قیمت روغن آرگان اصل مراکش

توجه داشته باشید که روغن آرگان اصل مراکش یکی از گرانترین روغن های موجود در دنیاست و قیمت این روغن بسته به شرکت تولید کننده آن و مهم تر از همه خالص، اصل و گیاهی بودن آن دارای رنج قیمتی متفاوتی می باشد.  اما در نظر داشته باشید که سلامتی و زیبایی خود را به دلیل قیمت پایین به خطر نیندازید. سعی کنید روغن اصل را تهیه کنید حتی اگر قیمت بالاتری داشته باشد.

روغن ارگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *