فواید خاک رس سبز برای صورت

فواید خاک رس سبز برای صورت

فواید خاک رس سبز برای صورت


در این مقاله به بررسی فواید خاک رس سبز برای صورت می پردازیم. همان طور که می دانید خاک رس سبز در رنگ های سفید و زرد و سبز وجود دارند. اگر مایل به خرید ماسک خاک رس اصل هستید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی مایا اویل می باشد

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ خواهیم داد:

  • خاک رس چیست؟
  • خاصیت های خاک رس سبز چیست؟
  • کاربرد های خاک رس سبز؟
  • نحوه ی استفاده خاک رس سبز برای ماسک صورت چگونه است؟
فواید خاک رس سبز برای صورت

فواید خاک رس سبز برای صورت

خاک رس چیست؟

همه می دانیم که از دیر باز تا به همین امروز، با وجود پیشرفت های علم و تولید انواع ماسک ها و تقویت کنندهای صورت و بدن، باز هم مانند قدیم خاک رس پر طرف دار ترین ماسک صورت است. خاک های رس در رنگ های مختلفی وجود دارند اما پر خاصیت ترین آن ها خاک رس سبز رنگ است که به خاک رس دریایی شهرت یافته است.

خاک رس دریایی از املاح و مواد طبیعی، به وجود آمده و بهترین و طبیعی ترین گزینه برای ماسک صورت و بدن است.

خاک رس چیست؟

خاک رس چیست؟

خاصیت های خاک رس سبز چیست؟

خاک رس سبز دریایی به دلیل تشکیل شده از مواد و املاح، دارای آهن، کلسیم، روی، پتاسیم و منیزیم می باشد. این املاح به خاک رس دریایی این قابلیت را می دهد که سلول های مرده پوست را از بین برده و به سلول های جدید تبدیل کند. خاک رس سبز می تواند تمامی کثیفی های روی پوست را پاک کرده و پوست را کاملا پاک سازی نماید، همچنین خاصیت نرم کنندگی داشته و جالب است بدانید پوسات صورت را کشیده و از شل بودن پوست و افتادگی پوست جلو گیری می کند.

از دیگر خاصیت های خاک رس دریایی این این است که چین و چروک پوست را از بین برده و به جوان سازی پوست کمک فراوانی می کند.

خون رسانی پوست را بیش تر کرده و میزان چربی پوست را متعادل می سازد. دلیل دیگر برتری این ماسک به ماسک های شیمایی این است که پوست را ضد عفونی کرده و سم ها را از بین می برد، این امر به پاکی پوست و شفافیت پوست کمک فراوانی می کند.

 

کاربرد های خاک رس سبز؟

در سطر های بالا به این اشاره کردیم که خاک رس سبز برای ماسک پوست صورت بسیار مناسب بوده و از دیر باز خاصیت های زیادی برای پوست دارد. اما کاربرد های این خاک سبز دریایی به همین جا ختم نشده و کاربرد دیگری هم دارد که با این وجود خاک به برترین ماسک دنیا تبدیل خواهد شد.

کاربرد دیگر خاک رس دریایی این است که برای موی سر و ماسک سر هم بسیار پر خاصیت و مفید است. خاک رس سبز به دلیل داشتن توانایی نرم کنندگی بالا برای موها و پوست سر هم مناسب بوده و با استفاده از خاک رس سبز می توانید موهای سالم و پر پشتی داشته باشید.

کاربرد های خاک رس سبز؟

کاربرد های خاک رس سبز؟

امروزه برای نرم کردن موها از نرم کنند های شیمیایی استفاده می شود، این نرم کنند ها حجم مو را کم کرده و پوست سر را خشک خواهند کرد، اما خاک رس سبز با قابلیت نرم کنندگی بالای خود می تواند بدون هیچ عوارضی موهای شما را نرم کرده و با خاصیت بالایی که دارد به ریشه ی موهای شما املاح معدنی مفید را داده تا ریشه ی مو تقویت شده و ساقه های موی سالمی داشته باشید.

شما می تواند قبل از حمام چند تکه از خاک سبز دریایی بسته به میزان بلندی موی خود را، در آب قرار دهید تا نرم شود و بعد از اتمام حمام خود بجای نرم کنندهای شیمیایب خاک رس سبز را روی موهای خود قرار داده و کف سر خود را با آن ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه سر را شسته و متوجه تاثیر نرم کنندگی بالای خاک رس خواهید شد. این عمل را در طولانی مدت انجام دهید تا به رشد موهای شما و همچنین سلامت موهای شما کمک کند.

نحوه ی استفاده خاک رس سبز برای ماسک صورت چگونه است؟

همان طور که گفته شد خاک رس سبز یکی از قوی ترین ماسک های صورت در تمام دنیا است. یکی از ویژگی هایی که این ماسک را برترین می سازد این است که برای هر ندع پوستی قابل اجرا بوده و فرقی ندارد پوست چربی دارید یا پوست خشک.

اما برای درست کردن ماسک صورت خاک رس سبز چون طبیعی است نیاز به وسایل یا تجهیزات زیادی ندارد و به راحتی آماده می شود. ابتدا مقداری خاک رس سبز را با آب یا گلاب، به خودتان بستگی دارد که آب بریزید با گلاب، مخلوط کرده و در داخل ظرف ی جز ظرف فلزی ریخته و هم بزنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. بعد روی پوست قرار داده و به مدت 20 دقیقه اجازه بدهید بماند، بعد از این مدت صورت خود را فقط با آب سرد بشورید.

در نهایت تمامی مطالب بالا را می توان به این شکل بیان کرد که خاک رس سبز به علت داشتن مواد و املاح طبیعی بسیار پر خاصیت بوده و پوستی پاک و سالم برای شما می سازد.

از بین بردن جوش های سر سیاه و کلا هر نوع جوشی از قابلیت های این ماسک است.

از این که این مطلب را مطالعه کردید بسیار ممنون هستم و امیدوارم برای شما مفید و کاربردی باشد.

ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *