روغن هسته هلو برای مو

روغن هسته هلو برای مو

روغن هسته هلو برای مو


ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما را با روغن هسته هلو برای مو آشنا کنیم.

روغن هسته ی هلو در درمان موی سر بسیار مفید می باشد. افرادی که زیبایی، لطافت، نرمی و پاکیزگی مو برایشان مهم است می توانند از این روغن برای درمان موی سر خود استفاده کنند.در این مقاله سعی شده به برخی از این خواص برای ترمیم موها اشاره کرد.این روغن همانند هر روغن های دیگر دارای عوارضی نیز می باشد که به بخشی از آن اشاره می شود.

  1. درمان ریزش مو با استفاده از روغن هسته هلو به چه صورت است؟
  2. نحوه استفاده از روغن هلو را بنویسید؟
روغن هسته هلو برای مو

روغن هسته هلو برای مو

درمان ریزش مو با استفاده از روغن هسته هلو به چه صورت است؟

در روغن هلو مقادیر بسیار زیادی مواد مغذی سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد که این مواد باعث درمان در موی سر می شود. روغن هلو در درمان  و پیشگیری ریزش سر بسیار مفید می باشد. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در روغن هلو باعث تقویت ریشه مو شده و از ریزش آن جلوگیری می نماید.

درمان ریزش مو با استفاده از روغن هسته هلو به چه صورت است؟

درمان ریزش مو با استفاده از روغن هسته هلو به چه صورت است؟

نحوه استفاده از روغن هلو را بنویسید؟

قبل از مصرف کردن روغن هلو و استفاده از ماسک آن بر روی پوست سر و قسمت های حساس بدن باید قبل از مصرف نسبت به حساسیت نداشتن آن برای فرد اطمینان حاصل شود. تست نداشتن حساسیت به این صورت است که به مدت بیست دقیقه روغن مورد نظر را بر روی پوست دست بمالید. بعد از اینکه حساسیتی در فرد دیده نشد می توان از روغن هلو استفاده کرد.

 

پاک سازی و جوان سازی پوست کف سر و صورت

هلو دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین c می باشد که برای پوست مو و جوان سازی صورت مفید می باشد. ویتامین c موجود در روغن هلو با از بین بردن پوست های مرده باعث پاکسازی و لایه برداری می شود و کمک می کند تا پوست کف سر شاداب تر وسالم تر باشد. ویتامین c موجود در این روغن با بالا بردن کلاژن های پوست باعث درمان چین و چروک های پوستی می شود.

همچنین باعث جوان سازی پوست نیز می شود. طریقه مصرف روغن هلو به صورتی است که باید این روغن را به دور چشم ها مالیده و خوب ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه ماساژ صورت را با آب کاملا شست و شو دهید. هلو بخاطر داشتن ویتامین A ,C یک مرطوب کننده قوی برای پوست های خشک می باشد.

 

درمان کردن ریزش مو و شوره سر با روغن هسته هلو

روغن هسته هلو به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد مغذی، آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف برای پیشگیری و درمان ریزش مو بسیار موثر است. میوه هلو به پاکسازی کف سر کمک می کند و همچنین برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی کف سر مثل شوره سر بسیار تاثیر گذار است.

درمان کردن ریزش مو و شوره سر با روغن هسته هلو

درمان کردن ریزش مو و شوره سر با روغن هسته هلو

فایده های دارویی و درمانی هلو برای مو و کف سر

هلو دارای مقدار زیادی آهن می باشد که برای تشکیل دادن هموگلوبین  موثر می باشد. هموگلوبین در درمان کم خونی و فقر آهن در نوزادانی که دارای این مشکل می باشند بسیار مفید است. همچنین با داشتن مقادیر زیادی منیزیم در روغن هلو سبب تقویت سیستم عصبی در نوزادان تازه متولد شده و کودکان خطر ابتلا به بیماری افسردگی را کم می کند. در نوزادان و کودکان این روغن باعث درمان موی سر آن ها شده و به رشد مناسب و سالم آن کمک بسزایی می کند.

از دیگر خواص روغن هلو برای نرم کردن پوست کف سر استفاده می شود بدین صورت که چند قطره از این روغن را به همراه مقداری روغن جوجوبا، با هم مخلوط کرده و قبل از این که بخوابید بر روی پوست سر خود قرار دهید تا این روغن جذب پوست شود.

طریقه دیگر مصرف این روغن در درمان ریزش مو و شوره های سر بدین صورت است که روغن زیتون را با روغن هلو مخلوط کرده و بعد از تهیه این محلول آن را بر روی کف سر خود قرار داده و به نرمی ماساژ دهید تا جذب کف سر شود. بعد از سی تا چهل دقیقه موی سر خود را با آب ولرم و به وسیله ی شامپو بچه شستشو دهید. همچنین می توان روغن هلو را با روغن آووکادو مخلوط کرده و باز هم همانند بالا بر روی سر ماساژ دهید و بعد از بیست تا سی دقیقه موی خود را بشویید.

 

عوارض ناشی از مصرف روغن هلو

هلو بخاطر داشتن سالیسیلات موجب بروز آلرژی و حساسیت در برخی از افراد می شود. می توان با استفاده از تست بر روی پوست فهمید که فرد دچار حساسیت به این روغن می باشد یا نه. باید به این نکته توجه داشت که در هسته هلو مقدار زیادی سیانید وجود دارد که باعث مسمومیت هایی در فرد مصرف کننده می شود. قبل از مصرف به صورت خود سرانه نباید عمل کرد و باید با پزشکی در این باره مشاوره گرفت که فرد دچار چنین مسمومیت هایی نشود.

روغن هسته هلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *