روغن ماکادمیا چه خواصی دارد

روغن ماکادمیا چه خواصی دارد

روغن ماکادمیا چه خواصی دارد


در این مقاله، ما به پرسش ” روغن ماکادمیا چه خواصی دارد ؟” پاسخ می دهیم و مزایای بالقوه بهداشتی آن را مورد بحث قرار می دهیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

روغن ماکادمیا چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

سه مورد استفاده از روغن ماکادمیا و مزایای بالقوه بهداشتی آن چیست؟

روغن ماکادمیا چه خواصی دارد

روغن ماکادمیا چه خواصی دارد

روغن ماکادمیا  و خواص تشکیل دهنده آن

روغن ماکادمیا يك مايع روشن و زرد رنگ است كه از پرس دانه های درخت ماکادمیا تهيه مي شود. روغن ماکادمیا یک روغن سالم است که مردم برای پخت و پز و همچنین برای سلامت پوست و مو از آن استفاده می کنند.

دانه های ماکادامیا  از درختان ماکادامیا که از درختان بومی استرالیا هستند، به دست می آیند. روغن آن مشابه با روغن زیتون مایع در دمای اتاق است.

روغن ماکادامیا غنی از مواد مغذی است، از جمله اسیدهای چرب سالم و پتاسیم. به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که روغن ماکادمیا دارای مزایای سلامتی است.

سه مورد استفاده از روغن ماکادمیا و مزایای بالقوه  آن

  • استفاده از روغن ماکادمیا برای پخت و پز و خوردن

  1. روغن ماکادمیا می تواند جایگزین روغن های دیگر در استفاده برای پخت و پز و خوردن شود.
  2. یک فرد می تواند روغن ماکادمیا را جایگزین روغن های دیگر در بسیاری از غذاها برای پخت و پز کند.
  • با نقطه جوش بالاتر نسبت به برخی از روغن های دیگر، مناسب سرخ کردن است.
  1. طعم ملایم آن باعث می شود که روغن ماکادامیا انتخاب خوبی برای محصولات پخته شده و یا به عنوان پایه مناسب برای سس سالاد و مارینید باشد.
  • فواید آن:

روغن ماکادمیا چندین مزیت بالقوه برای سلامتی را در زمانی که فرد از آن در آشپزی استفاده می کند و به عنوان بخشی از رژیم متعادل و سالم استفاده می کند، ارائه می دهد. که شامل:

  1. سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای سلامت قلب مفید است. این روغن دارای سطوح بالای چربی های غیر اشباع است. به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، چربی های غیر اشباع می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهند، که به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

  1. آنتی اکسیدان ها

روغن ماکادمیا یک منبع آنتی اکسیدان است. به گفته مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه، رادیکال های آزاد در بدن می توانند باعث ایجاد استرس اکسیداتی شوند. این  روغن می تواند نقش مهمی در کنترل پیری و برخی بیماری ها، از جمله سرطان داشته باشد. مصرف آنتی اکسیدان ها، با این حال، ممکن است به مقابله با رادیکال های آزاد کمک کند.

روغن ماکادمیا غنی از اسید اولئیک، یک اسید چرب اشباع نشده و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. مطالعه ای در سال 2016  روی موش صحرایی نشان می دهد که مصرف مکمل های اسید اولئیک ممکن است از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت کند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که مصرف اسید اولئیک ممکن است بر روی بیماری های سرطانی و التهابی و خود ایمنی اثر مثبت داشته باشد. با این حال، برای تایید این یافته ها، تحقیقات بیشتری لازم است.

  1. ویتامین E

روغن ماکادمیا حاوی مواد tocotrienols  است ، که بخشی از خانواده ویتامین E است.

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E و توکوترینول ها آنتی اکسیدان هایی قوی هستند که می توانند از ما در مقابل سرطان و انواع مختلف بیماری های دیگر، از جمله بیماری های قلبی عروقی و عصبی محافظت کنند.

ویتامین E

ویتامین E

  • استفاده از روغن ماکادمیا برای سلامت پوست

روغن ماکادمیا یکی از عناصر در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است، اما فرد می تواند روغن خالص را به طور مستقیم روی پوست خود مصرف کند.

مهم است که ابتدا روغن را در یک ناحیه کوچک پوست تست کنید. گرچه روغن ماکادمیا به طور كلي عاری از خطر است، اما  بعضي از مردم پس از اعمال آن به طور مستقيم بر روی پوست، حساسیت پوستی را تجربه مي كنند. همچنین افراد مبتلا به آلرژی دانه های درختان باید از استفاده روغن ماکادمیا خودداری کنند.

  • فواید آن:

کرم پوست روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا یکی از عناصر رایج در محصولات مراقبت از پوست است. در حال حاضر بعضی از مردم باور قلبی دارند که استفاده از روغن ماکادمیا برای پوست به نفع سلامتی است. این مزایا عبارتند از مرطوب کنندگی و پیشگیری از چین و چروک و جلوگیری از آسیب پوستی.

ویتامین E موجود در روغن ماکادمیا دارای خواص بسیاری است که ممکن است برای پوست فرد مفید باشد. به عنوان مثال، به راحتی جذب می شود و یک مرطوب کننده عالی برای پوست های بسیار خشک است.

با این حال، آگاه باشید که استفاده از روغن ماکادمیا به طور مستقیم روی پوست ممکن است منجر به ایجاد آکنه شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب آسیب پوست میشود اما مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که استفاده از ویتامین E روی پوست می تواند در برابر این آسیب از پوست محافظت کند.

کرم پوست روغن ماکادمیا

کرم پوست روغن ماکادمیا

  • استفاده از روغن ماکادمیا برای سلامت مو

بسیاری از مردم از روغن ماکادمیا خالص استفاده می کنند تا موهایشان را تقویت کنند.

می توانید مقدار کمی از روغن ماکادمیا را برداشته و به طور مستقیم به موهایتان بمالید. به طور کلی بهتر است قبل از شستشو، روغن را بر روی موی خیس بزنید تا مدت زمان کمی بر روی مو باقی بماند.

  • فواید روغن ماکادمیا:

افرادی که از روغن ماکادمیا استفاده میکنند ادعا می کنند که این روغن می تواند برای موارد زیر کمک کنده باشد:

  • تقویت مو
  • صاف کردن مو
  • افزایش درخشش مو
  • نرم کردن و جلوگیری از شکنندگی مو
  • پوست سر را نرم ولطیف می کند
فواید آن:

فواید روغن ماکادمیا:

روغن ماکادمیا از 20 درصد اسید پالمیتولئیک، یک اسید چرب اشباع نشده تشکیل شده است. این روغن دارای اثر بازسازی، تقویت کننده و دارای یک عامل حفاظت مقابل نور خورشید طبیعی است. دانه های ماکادمیا بین 7 تا 10 سال طول می کشد تا برداشت شود و از سخت ترین دانه های طبیعی می باشد که به سختی شکسته می شود.

از اینکه تا انتهای مقاله روغن ماکادمیا چه خواصی دارد با ما همراه بودید متشکریم.

روغن ماکادمیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *