روغن ماکادمیا برای پوست

روغن ماکادمیا برای پوست

روغن ماکادمیا برای پوست


در این مقاله می خواهیم به موضوع روغن ماکادمیا برای پوست بپردازیم.

از بهترین روغن های گیاهی درجهان روغن ماکادمیا است که از میوه درخت ماکادمیا تهیه می شود که برای کاهش کلسترول، ترمیم و شادابی پوست و مو و همچنین درمان سریع آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد. به روغن ماکادمیا، روغن فندق استرالیایی نیز گفته می شود زیرا اغلب درخت ماکادمیا در جنوب استرالیا رشد می کند.

روغن ماکادمیا برای پوست

روغن ماکادمیا برای پوست

در این مقاله به چند سوال پرداخته و پاسخ داده می شود.

1) ماکادمیا چیست؟

2) دلایل استفاده روغن ماکادمیا برای پوست چیست؟

3) راز اثربخش بودن روغن ماکادمیا برای پوست چیست؟

 

1) ماکادمیا چیست؟

ماکادمیا میوه ای مانند فندق است و از مغذی ترین خشکبارهای جهان به شمار می آید. مغزماکادمیا حاوی چربی های لازم برای بدن و انرژی زاست. ماکادمیا از 76 درصد روغن طبیعی، 9 درصد پروتئین، 9 درصد کربوهیدرات و 2 درصد فیبر تشکیل شده است. همچنین دارای عناصری از قبیل کلسیم، فسفر، سدیم، آهن و سلنیوم می باشد. لازم به ذکر است روغن ماکادمیا به دلیل داشتن اسیدهای چرب از خطر حملات مغزی جلوگیری می کند.

1) ماکادمیا چیست؟

1) ماکادمیا چیست؟

2) دلایل استفاده روغن ماکادمیا برای پوست چیست؟

– موجب ترمیم و بازسازی پوست می شود :

روغن ماکادمیا به دلیل داشتن اسیدهای اولئیک و اسکوالین می تواند موجب ترمیم و بازسازی پوست شود. این دو ماده نقش به سزایی در آبرسانی، ترمیم و نرم کردن پوست دارد. روغن ماکادمیا دارای اسید پالمیتولئیک و امگا 7 است و در درمان خراش ها، زخم های ناشی از صدمات و نیز درمان جای سوختگی بسیار موثراست. این روغن به دلیل شبیه بودن ساختارش با چربی طبیعی پوست، موجب جوش زدن و چرب شدن پوست نمی شود.

2) دلایل استفاده روغن ماکادمیا را برای پوست بنویسید؟

2) دلایل استفاده روغن ماکادمیا برای پوست چیست؟

–  از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند :

اسید پالمیتولئیک خیلی کم در دیگر روغن های گیاهی پیدا می شود. این اسید بیشتر در روغن های ماهی یافت می شود. اما اسید پالمیتولئیک به راحتی با غلظت 21 درصد در روغن ماکادمیا وجود دارد.

این چربی بیشتر درسنین پایین تر مخصوصا در کودکان به وجود می آید که باعث محکم شدن وسفتی پوست آن ها می شود. به مرور زمان با بالا رفتن سن این اسید در پوست کمتر تولید می شود. روغن ماکادمیا به دلیل داشتن اسیدهای چرب و مواد مغذی درون خود باعث به وجود آمدن چربی طبیعی برای شادابی و جوان ماندن پوست می شود. به طورکلی این روغن عمل آبرسانی پوست را به خوبی انجام می دهد و مانع ایجاد چین و چروک پوست به خصوص در کنار چشم ها می شود.

– موجب متعادل کردن پوست های چرب می شود :

روغن ماکادمیا سرشار از امگا 6 است و در واقع می توان گفت امگا 6 باعث متعادل سازی پوست های چرب می شود و آن را به خوبی تنظیم می کند.

-محافظت کننده است و قدرت جوان سازی پوست را دارد:

روغن ماکادمیا یک منبع غنی ویتامین E برای پوست محسوب می شود. لازم به یادآوری است ویتامین E برای جوان سازی پوست و جلوگیری از چین وچروک، بسیار پرکاربرد است.

– قدرت جذب بالایی در پوست دارد:

روغن ماکادمیا با وجود این که چربی بالایی دارد اما بسیارسبک است و به آسانی جذب پوست می شود. این روغن بیشتر برای استفاده افراد میانسال به کار برده می شود زیرا با خواص فراوانی که دارد باعث نرم شدن، جوان سازی، زیبایی و شادابی پوست می شود.

 

3) راز اثربخشی روغن ماکادمیا چیست؟

– ویتامین ها: وجود ویتامین های فراوانی در روغن ماکادمیا مانند ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E برای پوست، مو و ناخن بسیار کاربرد دارد.

– آنتی اکسیدان ها:  آنتی اکسیدان طبیعی به نام اسکوالین در روغن ماکادمیا وجود دارد که اثربخشی زیادی در کاهش استرس پوست دارد. این آنتی اکسیدان ها مانع از بین رفتن رطوبت پوست می شود و همچنین مانع پیری زودرس پوست است.

3) راز اثربخش روغن ماکادمیا را عنوان کنید؟

3) راز اثربخش روغن ماکادمیا چیست؟

– اسیدهای چرب غیر اشباع : در روغن ماکادمیا اسیدهای اشباع نشده ای وجود دارند که باعث سلامت و رشد موها می شوند. روغن ماکادمیا از اسید اولئیک یا همان امگا 3، اسید لینولئیک یا همان امگا 6 و مقداربسیار کمی از اسید لینولئیک و… تشکیل شده است.

به طورکلی روغن ماکادمیا برای پوست و مو و مراقبت از آن ها استفاده فراوانی در دنیای محصولات گیاهی، آرایشی دارد. از آنجایی که با افزایش سن مقدار اسید تولید شده برای چربی پوست به مرور کاهش می یابد، می توان با استفاده مداوم از آن سطح اسید پالمیتولئیک پوست را بالا برد و باعث شادابی، جوانی و زیبایی پوست شد.

روغن ماکادمیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *