خرید اینترنتی خاک رس

خرید اینترنتی خاک رس

خرید اینترنتی خاک رس


مقاله ای که قرار است امروز برای شما مورد بررسی قرار دهیم درباره ی خرید اینترنتی خاک رس می باشد. اگر مایل به خرید اینترنتی خاک رس هستید، پیشنهاد ما برای شما سایت اینترنتی مایا اویل می باشد. شما در این مقاله با خرید اینترنتی خاک رس آشنا می شوید همچنین ویژگی های این خاک، موارد استفاده از آن و… را خواهید فهمید با ما همراه باشید.

خرید اینترنتی خاک رس

خرید اینترنتی خاک رس

در ادامه به برخی از سؤالات شما که در این باره ممکن است به ذهن شما خطور کرده باشید پاسخ خواهیم داد:

  1. خاک رس چیست؟
  2. آب و هوا بر خاک رس چه تأثیری دارد؟
  3. خاک های رس چگونه به وجود می آیند؟
  4. خاک های رس از نظر ساختمانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

 

خاک رس چیست؟

بنا به تعریف انجمن مواد و آزمون آمریکا خاک رس به کانی های آگلومره شده گفته می شود که شامل فیلوسیلیکات آلومینیوم آب دار می باشد، اگر به خاک رس رطوبت برسد ویژگی های شبیه به پلاستیک به خود می گیرد که با خشک شدن این ویژگی ها از بین می روند.

 

آب و هوا بر خاک رس چه تاثیری دارد؟

در برخی از مناطق خاک ها، کانی های حل شده ی قابل توجهی دارند یعنی مناطقی که شرایط آب هوایی آنها گرم و مرطوب است و همچنین زهکشی مناسبی نیز نشده اند. این کانی های که در این مناطق به وجود آمده اند به کانی های رسی معروف اند.

مناطقی که شرایط آب و هوایی شان گرم و مرطوب است، دارای درصد بالایی از خاک رس می باشند که می توان در عمق 5 تا 20 متری نیز خاک رس یافت. این نوع از خاک ها را اگر زهکشی مناسبی کرد، می توان شاهد خارج شدن کانی های رسی از سیستم خاک شد. ساختار برخی از کانی های رسی به گونه ای است که بر اثر تجزیه ی اولیه و یا دگرسانی کانی هایی مثل میکاها به وجود می آیند.

به طور کلی ساختار کانی ها به گونه ای است که بعضی از آنها خالص هستند، اما اکثر آنها از دو یا بیشتر از دو عنصر تشکیل شده اند. ترکیبات کانی ها، ترکیبات شیمیایی است. معنی کلمه ی کانی در زبان عربی به معدن تعبیر شده است که در زبان فارسی از کلمه کان نشات می گیرد.

آب و هوا بر خاک رس چه تاثیری دارد؟

آب و هوا بر خاک رس چه تاثیری دارد؟

خاک های رس چگونه به وجود می آیند؟

  • خاک های رس در لحظه، یعنی در زمان تشکیل خاک به وجود می آیند.
  • رس هایی که بر اثر فرسایش به وجود آمده اند مجددا حرکت می کنند تغییر مکان می یابند و در محل جدید جایگزین می شوند.
  • رس های جدید که تبدیل شده اند و از رس هایی هستند که هوازده و فرسایش یافته بودند در خاک ها و رسوبات به رسوب گذاری می پردازند.
  • رس های جدیدی که تشکیل شده اند در واقع در اثر تبلور مجدد رس هایی که در محلول های خاک موجودند و یا در حال شکل گیری اند درست می شوند.
خاک های رس چگونه به وجود می آیند؟

خاک های رس چگونه به وجود می آیند؟

خاک های رس از نظر ساختمانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

خاک های رس را از لحاظ ساختمانی می توان به دو دسته تقسیم کرد که شامل:

  • گروه کاندیت

ساختمان ای نوع از گروه، دو لایه ای هستند که شامل لایه ی تتراهدرال و اکتراهدرال می باشند، تتراهدرال ها به واسطه ی یون های اٌ و اٌ اچ به لایه ی اکتراهدرال اتصال می یابند. در این اتصال جانشینی برای آ ال و اس ای انجام نم شود و فقط فرمول ساختمانی آن تغییر می کند.

اعضای این گروه شامل: کائولینت، هالوئیزیت یا همان کائولینت آبدار، دیکیت و ناکریت می باشند.

فاصله ی بنیادی آن ها 7 آنگستروم می باشد، فاصله ی بنیادی یعنی حد فاصل بین دو لایه ی سیلیس با هم است.

  • گروه اسمکتیت

با بررسی این گروه می توان سه لایه ای بودن ساختمان آنها را کشف کرد. برای درک بیشتر آن را به یک ساندویچ تشبیه می کنیم به طوری که اکتاهدرال میان دو لایه ی تتراهدرال و سیلیس قرار می گیرد.

فاصله ی بنیادی بین آنها 14 آنگستروم است و البته با جذب آب این میزان تا 21 آنگستروم نیز می رسد.

مونتموریلونیت، ساپونیت، نانترونیت، استونزیت و… از اعضای این گروه می باشند.

اعضای گروه اسمکتیت شامل موارد زیر می باشد:

  • ورمیکولیت

ساختمان آنها بسیار مشابه ساختمان اسمکتیت می باشد. با این تفاوت که در آن موقعیت های اکتاهدرال به طور کلی اشغال شده اند و جانشین دارند.

  • ایلیت

همانند نمونه ی قبلی ساختمان این کانی نیز به اسمکتیت شباهت بسیار زیادی داد، حال آنکه به سبب وجود جانشینی تتراهدرال به کمبود بار مواجه هستند که البته این کمبود بار در هنگام قرار گیری یون های بین لایه ای جبران شده است. فاصله بنیادی آنها 10 آنگستروم می باشد.

  • کلریت

مانند ایلیلت واسمکتیت ساختمانی سه لایه ای دارد، با این تفاوت که در این مورد لایه ای دیگر به نام بروسیت نیز در بین آنها قرار می گیرد. فاصله ی بنیادی این گروه نیز 14 آنگستروم می باشد.

کلریت

کلریت

از اینکه همراه ما بودید سپاس گذاریم هدف ما از گردآوری این مطالب آشنایی بیشتر شما نسبت به موضوع بود امیدواریم رضایت کافی را داشته باشید.

 

ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *