درمان پوست چرب با روغن طبیعی

 

دوستی پرسیدند که: “من پوستم چربه و جوش میزنه چه روغنی باید استفاده کنم ؟”

ما به شما روغن جوجوبا و روغن آرگان را پیشنهاد می کنیم. روغن جوجوبا به سبوم انسان شباهت دارد. تولید بیش‌ ازحد سبوم یا مسدود شدن راه خروج آن موجب ایجاد آکنه می‌شود. وقتی از روغن جوجوبا استفاده می‌کنید، پوست شما این پیام را دریافت می‌کند که نیازی به تولید سبوم بیشتر ندارد.

روغن آرگان نیز چربی پوست را به تعادل می رساند و از جوش زدن جلوگیری می کند. روغن آرگان باعث بروز و تشدید جوش، حتی در پوست‌های چرب نمی‌شود. اسید لینولئیک موجود در روغن آرگان باعث کاهش التهاب‌های ناشی از آکنه می‌شود .ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریایی و ضدقارچی موجود در این روغن با مبارزه با عامل ایجاد جوش‌ها، موجب بهبود آنها خواهند شد.

ماسک روغن جوجوبا:

یک راه درمان آکنه استفاده از ماسک روغن جوجوبا با خاک رس است. مقدار مساوی از روغن جوجوبا و خاک رس را با هم ترکیب کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را ۲ تا ۳ بار در هفته و به‌ مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن خود بمالید. ممکن است پس از شستن این ماسک پوست‌تان قرمز به‌نظربرسد. بنابراین بهتر است که درطول روز از این ماسک استفاده نکنید.

 

روش مصرف روغن خالص :

هرشب مقداری روغن را بر روی جوش و جای جوش بزنید و بگذارید یک شب بماند، صبح روز بعد آن را با آب معمولی بشویید. اگر جوش سرسفید داشتید، یک قطره روغن آرگان را با یک قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و این ترکیب را روی جوش‌ها ماساژ دهید.

روغن جوجویا مایا

روغن جوجوبا برای درمان پوست چرب

محصولات مرتبط با  پوست چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *